آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 04 July

با ظهور حضرت مهدی، بشریت به بلوغ کامل می‌رسد

رئیس مجلس با اشاره به نشست اخیر سران سه قوه در هفته جاری گفت: در این نشست، مسأله گرانی و راهکارهای اصلاح آن بررسی شد و دولت، مسئولینی را مأمور کرد که درباره نیازهای اصلی مردم، کارهای لازم را انجام دهد.

به گزارش «تابناک»، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه در نطق پیش‌ از دستور خود در صحن علنی مجلس، گفت: ساختار تقنینی و نظارتی مجلس در این مدت شکل گرفته و باید از زمان بهره جست و کمیسیون‌های مجلس، فعالانه مسائل عمده کشور را با حضور مسئولان بررسی کنند.

وی ادامه داد: شمار جلسات کمیسیون‌ها در هفته به چهار نشست رسید، تا حجم مطالعات کمیسیون‌‌ها افزایش یابد.

رئیس مجلس با اشاره به نشست اخیر سران قوا نیز گفت: در این نشست ـ که در هفته اخیر برگزار شد ـ به بررسی وضعیت گرانی و راهکارها‌ی اصلاحات پرداخته شد و دولت مسئولینی را مأمور کردند که درباره نیازهای اصلی مردم، کارهای لازم را انجام دهند.

همزمان با این امر و با حضور مسئولین کمیسیون‌های مربوطه در مجلس، نشست‌هایی برای بررسی راهکار‌ها تشکیل شد و ادامه خواهد یافت.

لاریجانی بر همین اساس تأکید کرد: با فعالتر شدن کمیسیون‌ها، نتایج کار آنان مستقیم در مسیر تصمیم‌گیری‌های کشور تأثیر گذاشته و لازم است با توجه به شرایط کشور با روحیه تعاون و همکاری، همه استعداد‌ها به سوی بهبود شرایط اقتصادی مردم و کمک به دولت برای تأمین نیازهای مردم و جلوگیری از گرانی معطوف شود.

وی همچنین در آغاز سخنان خود، میلاد باسعادت حضرت ولی عصر (عج) را به ملت ایران و همه مسلمانان تبریک گفت و خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که همه فرق اسلام بر آن اتفاق کرده‌اند، ظهور حضرت مهدی در آخر‌الزمان است؛ انتظار یک قیام روحانی، جهانی و ظهور مصلحی که عدالت اجتماعی را در عالم محقق کند و نظام جهان را بنا بر ایمان به خدا و احکام دین اسلام برقرار کند و دنیا را از چنگال ستمکاران و جباران نجات بخشد.

رئیس مجلس ادامه داد: بنابراین، بحث ظهور منجی یعنی مهدی موعود از اهل بیت پیامبر در میان فرق اسلامی با تفاوت‌های اندک، قطعی است. از طرفی، روایات و احادیث متعددی است که بر فضیلت شب نیمه شعبان تأکید می‌کند. همچنانکه امام باقر (ع) در فضیلت این شب فرمودند: «با فضیلت‌ترین شب پس از لیلة‌القدر، شب نیمه شعبان است که خداوند در این شب، فضل خود را بر بندگان خود ارزانی می‌دارد».

لاریجانی ادامه داد: سر این موضوع شاید در این است که در شب قدر، قرآن تجلی کتاب تدوینی خداوند نازل می‌‌شود و در شب نیمه شعبان، انسان کامل معصوم تجلی کتاب تکوینی خداوند پا به عرصه وجود می‌گذارد.

همچنین یکی از برجستگی‌های مکتب رهایی‌بخش اسلام، انتظار موعود است که در ساختار این نظریه، نخست خوش‌بینی به آینده بشریت در درون مکتب اسلام فراهم می‌شود که تکامل فکری و اخلاقی و معنوی بشر را نوید می‌دهد.

دوم آن که پیروزی نهایی و صلح و تقوا بر ظلم و استبداد و استکبار را پیش روی بشریت نمایان می‌کند.

سوم این که حکومت جهانی واحد را مستقر می‌کند و این امر با اقناع عقول مردم از فرط ظهور حضرت حجت حاصل می‌شود.

همچنین با ظهور حضرت، بشریت از نظر عقل و خردمندی به بلوغ کامل می‌رسد و از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایض حیوانی آزاد می‌شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved