آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 24 June

متخلفان سپاه در انتخابات ۸۸ اخراج شدند

دیگربان: محمدرضا یزدی، معاون حقوقی و پارلمانی سپاه پاسداران از اخراج گروهی از اعضای این نیرو که به گفته وی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ مرتکب «تخلف» شده‌اند٬ خبر داد.
آقای یزدی این مطلب را در گفتگو با هفته‌نامه «پنجره» متعلق به علیرضا زاکانی٬ نماینده محافظه‌کار مجلس نهم مطرح کرده است.
وی گفته است: «در انتخابات ریاست‎ جمهوری دوره قبل افرادی بودند که {مرتکب تخلف شده بودند که} با آن‌ها برخورد کردیم و آن‌ها را از سپاه اخراج کردیم.»
یزدی با این حال به «تخلفات» پاسدارانی که منجر به اخراج آنها از سپاه شده٬ اشاره‌ای نکرده است.
معاون حقوقی و پارلمانی سپاه در عین حال گفته‌های علی مطهری مبنی بر دخالت برخی فرماندهان سپاه در انتخابات مجلس نهم را رد کرده و گفته که آقای مطهری سندی در این رابطه ارائه نکرده است.
وی همچنین با رد اظهارات مسعود جزایری٬ معاون ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر شکایت سپاه از مطهری٬ گفته سپاه قصد ندارد از این نماینده مجلس شکایت کند.
این مقام سپاه در بخش دیگری از این گفتگو ادعا کرده در سپاه پاسداران «هیچ‌گاه» به کسی گفته نمی‌شود در انتخابات به چه کسی رای بدهد.
سپاه پاسداران سال‌هاست به صورت مستقیم و غیرمستقیم در سیاست و انتخابات دخالت می‌کند و نام این اقدام خود را دفاع از «انقلاب اسلامی» گذاشته است.
سپاه در جریان دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ به نفع محمود احمدی‌نژاد و در سرکوب اعتراض‌ها به نتیجه انتخابات هم نقش مهمی بر عهده داشت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved