آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 22 June

نتایج انتخابات مصر یکشنبه اعلام می شود / هشدار ارتش

دبیر کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر از اعلام نتایج نهایی و رسمی این انتخابات در روز یکشنبه خبر داد.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری مصر قرار بود روز پنجشنبه اعلام شود که چهارشنبه شب اعلام شد به دلیل بررسی شکایات نامزدهای انتخاباتی نتایج رسمی و نهایی تا اطلاع ثانوی به تعویق خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، "حاتم بگاتو"، دبیر کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر امروز اعلام کرد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری مصر روز یکشنبه اعلام خواهد شد.

بگاتو در ادامه گفت: هر دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر یعنی احمد شفیق و محمد مرسی شکایت هایی را مطرح کرده اند و شکایت ها اغلب مربوط به استان هایی است که تفاوت آراء میان دو نامزد بسیار فاحش است.

وی افزود: کمیته عالی ناظر بر انتخابات ریاست جمهوری مصر تهدید از سوی کسی را قبول نمی کند و تنها بر اساس قانون عمل خواهد کرد.


هشدار ارتش مصر به هر دو نامزد انتخابات

به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، ارتش مصر امروز اعلام نتايج غير رسمی انتخابات ریاست جمهوری را موجب ايجاد تنش در کشور دانست.

این در حالیست که اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر به تعویق افتاده و شک و تردیدها را در باره رئیس جمهور جدید این کشور افزایش داده است.

محمد مرسی و احمد شفیق، دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر، پیش از اعلام نتایج رسمی انتخابات، هر دو خود را پیروز این انتخابات خوانده اند.

ارتش مصر روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد، اعلام نتایج غیر رسمی انتخابات ریاست جمهوری مصر، موجب تنش هایی در خیابانها شده که می تواند امنیت کشور را به خطر بیندازد.

ارتش مصر به طرفداران هر دو نامزد انتخابات هشدار داد که با هرگونه اقدام علیه امنیت ملی بشدت برخورد خواهد کرد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved