آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 2 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Friday 22 June

سوریه؛ درخواست تازه اتحادیه عرب از شورای امنیت

رادیو فرانسه: اتحادیۀ عرب خواستار تجدید نظر در مأموریت کوفی عنان- نمایندۀ این اتحادیه و سازمان ملل متحد برای سوریه، و قطع صدور اسلحه از روسیه به سوریه شد.

احمد بن حلّی- شخصیّت شمارۀ دو اتحادیۀ عرب، در مصاحبه ای با خبرگزاری روسی اینترفاکس که روز پنجشنبه منتشر شد گفت، برای به نتیجه رسیدن کار باید مکانیسمی تازه آفرید و مأموریت نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل و اتحادیۀ عرب نیز باید بازنگری شود.

معاون دبیر کل اتحادیۀ عرب افزود این بازنگری باید به گونه ای صورت گیرد که رعایت مفاد طرح کوفی عنان از سوی طرف های درگیر در مناقشه تضمین شود.

باوجود این، احمد بن‌حلّی گفت سخن گفتن از شکست طرح کوفی عنان هنوز خیلی زود است ولی تحقق این طرح نیازمند گامی تازه از سوی شورای امنیت سازمان ملل و شاید تشدید فشار بر رژیم سوریه است.

احمد بن‌حلّی، گفت به باور او شورای امنیت دیر یا زود مجبور خواهد بود که به خواست کشورهائی چون آمریکا و فرانسه گردن نهد و به فصل هفتم منشور سازمان ملل متوسل شود.

معاون دبیرکل اتحادیۀ عرب، ادامۀ نبرد میان نیروهای وفادار به رژیم و شورشیان را دلیلی بر ضرورت توسل به فصل هفتم منشور سازمان ملل دانست.

مداخلۀ نظامی در لیبی و حمله به عراق برای آزاد سازی کویت و بالاخره مداخله در افغانستان پس از رویدادهای تروریستی ١١ سپتامبر سال ٢٠٠١ با استناد به این فصل از منشور سازمان ملل صورت گرفته است.

احمد بن‌حلّی، در ادامۀ سخنان خود خواستار آن شد که روسیه به صدور جنگ افزار به سوریه پایان دهد.

معاون دبیر کل اتحادیۀ عرب گفت هر گونه کمک به خشونت باید متوقف شود.


ناوهای جنگی آمریکا عازم خاورمیانه شدند

خبرگزاری اینترفاکس روسیه گزارش داد که ارتش آمریکا تعدادی از ناوهای جنگی خود از جمله یک ناو اتمی را به خاورمیانه اعزام کرده است.

به گزارش این منبع، تعدادی از ناوهای هواپیمابر ناوگان دریایی ارتش آمریکا در حال حرکت به سوی خاورمیانه هستند.

شبکه العربیه نیز با اعلام این خبر گزارش داد که ناو اتمی "آیزنهاور" نیز در میان ناوهایی است که به سوی خاورمیانه می‌آیند.

بنابر این گزارش، قراراست ناوها در دریای مدیترانه و خلیج فارس مستقر شوند.

این درحالی است که آمریکا پیش از این اعلام کرد که ناوهای جنگی خود را به منطقه اعزام نخواهد کرد.

این اقدام واشنگتن پس از آن انجام شد که در هفته گذشته منابع خبری اعلام کردند چندین ناو از ناوگان نیروی دریایی ارتش روسیه عازم بندر طرطوس سوریه هستند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved