آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 1 تیر ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 21 June

اعلام نتايج قطعی انتخابات مصر ممکن است به تعويق افتد

کمیته انتخابات مصر روز چهارشنبه اعلام کرد این کمیته ممکن است پنجشنبه برای اعلام نتیجه قطعی دور دوم انتخابات ریاست جمهوری آمادگی نداشته باشد زیرا هنوز در حال بررسی شکایات دو نامزد این انتخابات است.

مردم مصر دور روز پیش برای انتخاب جانشین حسنی مبارک که در قیام سال گذشته از قدرت برکنار شد پای صندوقهای اخذ رای حاضر شدند.

در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر محمد مرسی نامزد اخوان المسلمین و احمد شفیق آخرین نخست وزیر حسنی مبارک با هم رقابت کردند و در پایان انتخابات هر دو آنها مدعی پیروزی در انتخابات شدند.

حاتم بجاتو دبیر کل کمیته انتخابات مصر در تماسی تلفنی گفت:‌ ما نمی توانیم اعلام کنیم چه زمانی دقیقا نتیجه انتخابات اعلام خواهد شد زیرا در حال حاضر سرگرم رسیدگی به شکایات نامزدها هستیم.

وی گفت: اعضای کمیته انتخابات برای تصمیم گیری در مورد پذیرش یا عدم پذیرش شکایات تشکیل جلسه خواهند داد و پس از آن نتیجه قطعی انتخابات به صورت رسمی اعلام خواهد شد.

وی پس از آن با صدور بیانیه ای رسمی اعلام کرد: کمیته انتخابات مصر تصمیم گرفته است به بررسی شکایت ها ادامه دهد و این بررسی در برگیرنده سوابق و موضوعات مربوط به روند انتخابات خواهد بود که این بررسی مستلزم صرف زمان بیشتر پیش از اعلام نتیجه قطعی خواهد بود.

هرگونه تاخیر طولانی در اعلام نتیجه قطعی انتخابات خطر طولانی تر شدن بی اعتمادی میان مردم مصر را در پی دارد و این در حالی است که هنوز مشخص نیست در آینده نقش ارتش مصر در اداره کشور تا چه حد زیاد خواهد بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved