آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 20 June

تشدید بحران خشكسالی و ريزگردها در ایران

ایلنا: وزير كشور گفت:‌ هم اکنون بحران جدید برای ما، خشکسالی و ریزگرد‌ها هستند که این بحران علاوه بر تهدید سلامت شهروندان، تهدیدی برای اشتغالزایی در کشور نیز شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مصطفی محمدنجار صبح امروز در دومین کنفرانس ملی مدیریت بحران با تاکید بر اینکه باید نگاه دولت نگاهی دانش‌محور به امور باشد، اظهار کرد: ‌ خوشبختانه در زمینه علمی زود‌تر از برنامه چشم‌انداز ۱۴۰۴ به رتبه نخست در منطقه دست یافتیم. این مهم بیانگر نگاه علمی به امور است.

وی افزود: حوادث غیرمرقبه همیشه در هر جا رخ می‌دهد و دولت‌ها سعی می‌کنند با تامین امنیت و پیشگیری از حوادث نگرانی‌ها را بکاهند.

وزیر کشور با بیان اینکه رشد جمعیت و توسعه شهر‌ها بر تعداد بحران‌ها تاثیرگذار است، گفت: ‌ امروز بحران پیچیده‌تر شده است و مدیریت آن نیز از پیچیدگی بیشتری برخوردار شده است.

به گفته نجار استفاده از مصالح نامطلوب و نبود تخصص‌های لازم در میان کارگران از سویی و نبود نظارت بر ساخت و ساز‌ها و بی‌توجهی به رعایت استاندارد‌ها موجب شده است که امروزه شاهد ساخت بناهای نامقاوم باشیم.

وی با اشاره به وی به حوادث اخیر در کشور ژاپن تاکید کرد: ‌ زلزله و سونامی که د راین کشور رخ داد موجب شد تا بر همگان ثابت شود که بحران جدید از پیچیدگی جدیدی برخوردار است. هم اکنون بحران جدید برای ما، خشکسالی و ریزگرد‌ها هستند که این بحران علاوه بر تهدید سلامت شهروندان، تهدیدی برای اشتغالزایی در کشور نیز شده است.

وزیر کشور در پایان گفت: باید میان نخبگان و دانشگاه‌ها با سازمان مدیریت بحران و دولت تعامل ایجاد شود و قطعار برگزاری این کنفرانس می‌تواند کمک شایانی برای استفاده از تکنولوژی در مدیریت بحران داشته باشد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved