آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 19 June

بی نتیجه بودن نشست مسکو؛ تحریم نفتی عملی می شود

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، در پی بی نتیجه اعلام شدن نشست مسکو که برای مذاکره در باره پرونده هسته ای رژیم تهران برگزار شده بود، دولت فرانسه اعلام کرد که تحریمها علیه جمهوری اسلامی باید تشدید شود.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه سه شنبه شب ساعاتی پس از پایان گرفتن نشست مسکو در بیانیه ای اعلام کرد، از آنجا که رژیم تهران حاضر به انجام گفتگوهای جدی در مورد برنامه هسته ایش نیست، فشار و تحریم علیه این رژیم باید افزایش یابد.

وی در این بیانیه افزود، تحریم نفتی علیه رژیم تهران که در ماه ژانویه گذشته از سوی اتحادیه اروپا تصویب شد، باید بطور کامل از اول ماه ژوئیه به اجرا گذاشته شود.

وزیر خارجه انگلستان نیز گفته است اگر رژیم تهران فعالیتهای هسته ای خود را متوقف نکند، با تحریم های شدیدتری روبرو می شود و افزود، اتحادیه اروپا تحریم نفت ایران را اجرا خواهد کرد.


غرب از ترس اقدام اسرائیل به مذاکرات اتمی ادامه می دهد

رادیو فرانسه: روز دوم مذاکرات اتمی میان ایران و گروه ١+٥ در مسکو نیز به پایان رسید اما نتیجۀ ملموسی حاصل نشد. در آخرین ساعات روز سه‌شنبه، خبرگزاری‌های بزرگ با بدبینی و ابراز نگرانی، احتمال شکست اجلاس مسکو را مطرح کردند.

خبرگزاری رویترز می‌نویسد که دو طرف مذاکره مسئولیت بی‌نتیجه ماندن نشست را به گردن یکدیگر می‌اندازند.

این خبرگزاری می‌افزاید که احتمال شکست مذاکرات مسکو، نگرانی بروز جنگی دیگر در خاورمیانه را برای برخی زنده کرده است. در واقع برخی کارشناسان و ناظران نگرانند که اگر ارتباط و گفتگو میان ایران و غربی‌ها به کلی قطع شود، اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد.


اختلافات زیادی در مواضع دو طرف وجود دارد

ایرنا: 'كاترین اشتون' مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سه شنبه شب پس از پایان نشست دو روزه هسته ای ایران و 1+5 در مسكو با حضور در جمع خبرنگاران گفت: انتظار داریم كه ایران در چارچوب قطعنامه های شورای امنیت عمل كند.

وی افزود: در همین راستا انتظار داریم ایران ضمن متوقف كردن غنی سازی 20 درصدی، تاسیسات فردو را تعطیل و ذخایر اورانیوم غنی شده 20 درصد را به خارج منتقل كند.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: در نشست مسكو دو طرف مواضع خود را به طور مفصل و با صراحت برای همدیگر تبیین كردند و بعد از چهار دور مذاكره درباره بسیاری از مسایل بحث و گفت وگو شد.

وی افزود: فاصله زیادی بین مواضع دو طرف از لحاظ محتوایی وجود دارد و به همین دلیل نیز توافق كردیم كه از طریق برگزاری نشست كارشناسان در استانبول (سوم جولای) بتوانیم به فهم درستی از مسایل و مشكلات موجود دست یابیم.

وی اضافه كرد: ما می خواهیم پس از این دیدارها تصمیم بگیریم كه آیا ایران می خواهد با عمل به سه گام پیشنهاد شده از طرف ما به توافق دیپلماتیك كمك كند یا نه.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved