آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 19 June

پیام "وجدان بیدار آفریقای جنوبی" به مردم ایران

رادیو آلمان: دزموند توتو، اسقف اعظم آفریقای جنوبی در سومین سالگرد جنبش اعتراضی در ایران طی بیانیه‌ای خطاب به مردم ایران و زندانیان سیاسی نوید داده است: «فردا از آن ماست».

وی در نامه خود به زندانیان سیاسی ایران نوشته است: «تغییر به واسطه‌ی انسان‌های شجاع شکل می‌گیرد. فرزندانم، نرگس (محمدی) و مجید (توکلی)، شما در قلب ما جا دارید. حسین (رونقی ملکی) ما برایتان دعا می کنیم و برای سایر ایرانیان بی‌باکی که برای یک ایران بهتر مبارزه می‌کنند. به راه خود ادامه دهید، ما با شما هستیم».

این برنده جایزه صلح نوبل در بیانیه خود به اعتراضات مردمی در سال ۱۳۸۸ اشاره کرده و نوشته است: «سه سال پیش جهان شاهد بود که میلیون‌ها تن از شما علیه سرکوب و خفقان بپاخاستید، و مردم سالاری و حقوق بشر را مطالبه کردید. بارقه‌ای که شما در ایران افروختید الهام بخش تغییرات بی‌سابقه‌ای در منطقه شده است»

وی می نویسد اما "ستم و بیداد" در ایران ادامه دارد و خواسته‌های مردم ایران کماکان نادیده گرفته می‌شود.

اسقف توتو همچنین از رهبران جهان خواسته تا به تعهدات خود در "حمایت از مردم ایران و پشتیبانی از مبارزات آنها برای مردم سالاری و حقوق بشر" عمل کنند.

اسقف توتو که از او با نام "وجدان بیدار آفریقای جنوبی" یاد می‌شود، به مبارزات مردم آفریقای جنوبی اشاره کرده و خطاب به مردم ایران گفته است: «اگر آفریقای جنوبی توانست تغییر ایجاد کند، پس در هر کجای دیگر هم ایجاد تغییر ممکن است. به راه خود ادامه دهید. به خاطر داشته باشید که تاریک‌ترین ساعات شب، ساعاتی پیش از طلوع سپیده دم است».




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved