آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 19 June

ساخت سالن سينمايی در جزيره ابوموسی

دو مجموعه سينمايي در بندرعباس و يك سالن سينمايي در جزيره ابوموسي ساخته خواهد شد.

به گزارش ايسنا، اولا بندري - رئيس اداره سينمايي ارشاد استان هرمزگان ـ درباره دسترسي اين استان جنوبي كشور به محصولات سينمايي بيان كرد: موسسات پخش ويدئو رسانه نمايندگي‌هايي را در مركز استان (بندرعباس) تاسيس كرده و اكنون خدمات رساني به شهروندان استان را برعهده دارند.

وي همچنين يادآور شد: در جزيره ابوموسي دو فروشگاه عرضه آثار فرهنگي و محصولات شبكه نمايش خانگي در حال فعاليت هستند كه يكي از آنها در بازارچه جزيره و ديگري در شهرك نظامي جزيره واقع شده است‌.

بندري همچنين درباره وضعيت سالن‌هاي سينما در استان هرمزگان و به خصوص شهر بندرعباس بيان كرد: بندرعباس داراي دو سالن سينماي عمومي با ظرفيت‌هاي 210 و 230 صندلي است، همچنين دو سالن سينمايي چهار بعدي يا پنج بعدي هم براي اوقات فراغت شهروندان در نظر گرفته شده است و يك سالن چهاربعدي در جزيره قشم و يك سالن چهاربعدي هم در شهرستان بندر لنگه وجود دارد.

رييس اداره سينمايي ارشاد استان هرمزگان در ادامه به ساخت سالن‌هاي سينمايي در اين استان اشاره كرد و گفت: اكنون چند سالن در شهر بندرعباس در دست ساخت است. يك مجموعه سينمايي در مركز شهر بندرعباس، دو سالن با ظرفيت 180 در يكي از شهرك‌هاي حوزه شرق بندرعباس و يك پرديس سينمايي چهار سالانه، داراي يك سالن سينماي عمومي ،‌ يك سالن سينماي پنج بعدي‌، يك سالن سينماي كودك و يك سالن سينماي خانواده تحت عنوان مجموعه آريا در مركز شهر در دست احداث است.

اين مسوول درباره تاريخ بهره‌برداري از اين مجموعه‌هاي سينمايي هم اظهار كرد: تمام اين پروژه‌ها توسط بخش خصوصي و با حمايت دولت ساخته مي‌شود . پيش بيني پيمان كار پروژه «پرديس آريا» اين است كه اين مجموعه سينمايي فروردين ماه 93 بهره برداري خواهد شد، همچنين مجموعه دوسالنه «الهيه» كه هم علاوه بر سالن سينمايي داراي سالن‌ بازي‌هاي رايانه‌اي و عرضه‌ي محصولات نمايش خانگي است، فروردين 92 آماده استفاده خواهد شد.

ساكنين جزيره ابوموسي مي‌گويند در چند سال قبل، جزيره داراي يك سينماي روباز بوده است و اين سينما فيلم‌هايي را همزمان با بندرعباس و يا تهران به نمايش در مي آورده است. اما از دو سه سال قبل تا كنون اين كار متوقف شده است.

اولابندري در بخش ديگري از سخنانش به اين موضوع اشاره كرد و گفت: تا چند سال قبل تعدادي از فيلم‌هاي سينمايي همزمان با مركز استان و يا گاها همزمان با تهران در سينماي روباز جزيره ابوموسي به نمايش در مي آمدند اما اين كار به دليل شرايط جوي متوقف شد، چرا كه ابوموسي جزيره‌اي بسيار گرم و داراي رطوبت بسياري است و خدمات رساني در يك سينماي روباز تقريبا امكان ندارد.

وي ادامه داد: اداره كل ارشاد استان هرمزگان در سفر اخير هيات دولت به استان با سازمان سينمايي كشور مكاتباتي انجام داد تا بتوانيم در همين مكان سينماي روباز يك سالن سينماي سرپوشيده براي جزيره ابوموسي بسازيم و اين موزه مورد موافقت نيز قرار گرفت تا ساكنين جزيره ابوموسي بتوانند از فيلم‌هاي سينمايي هنرمندان كشورمان استفاده كنند.

رئيس اداره سينمايي ارشاد استان هرمزگان با تاكيد بر اينكه ما ساخت سالن سينمايي در ابوموسي را پيگيري خواهيم كرد،‌ خاطر نشان كرد: سازمان سينمايي اين قول همكاري در ساخت سالن سينمايي ابوموسي داده است تا ما بتوانيم با همكاري دوستانمان در جزيره ابوموسي و پشتيباني استان هرمزگان اين سالن سينمايي را بسازيم.

وي ادامه داد: ان‌شاء الله اين نويد را مي‌دهم كه در سفر آقاي شمقدري به جزيره ابوموسي كه 4 تيرماه و در قالب اختتاميه جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي انجام خواهد شد‌، مجددا اين موضوع را مطرح و پيگيري خواهيم كرد.

اولابندري در پايان سخنانش در پاسخ به سوالي درباره اينكه چرا مراكز عرضه محصولات نمايش خانگي در جزيره ابوموسي تنها فيلم‌ها را كرايه مي‌دهند و آنها را به فروش نمي‌رسانند گفت: همان طور كه گفتم دو فروشگاه عهده‌دار عرضه محصولات شبكه نمايش خانگي در جزيره ابوموسي هستند كه فروشگاه واقع در بازارچه جزيره خدمات كرايه فيلم‌ها را انجام مي‌دهد.

وي ادامه داد: اين فروشگاه‌ها متعلق به بخش خصوصي است و ما اين پيشنهاد را داده‌ايم كه از اين به بعد عرضه محصولات نمايش خانگي به صورت فروش انجام شود نه كرايه. اين قول داده شده است كه با همكاري اداره ارشاد با اين دوستان از اين به بعد فروش محصولات نمايش خانگي هم پيگيري شود و مردم بتوانند هرچه بهتر از محصولات استفاده كنند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved