آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 17 June

شهاب الکتریک به خاطر فشار تحریم تولید را متوقف کرد

اسماعیل حق پرستی با بیان اینکه کارخانه شهاب هم اکنون تولیدی ندارد ودر آستانه تعطیلی است به خبرنگار ایلنا گفت: کارخانه شهاب تولید کننده و مونتاژ کننده انواع تلویزیون و مانیتور به دلیل نبود مواد اولیه تولید ناچار شده است تولید بعضی از محصولات خود را متوقف و ظرفیت تولیدبعضی دیگر را به حداقل کاهش دهد.

او با بیان اینکه کارخانه شهاب در فروش محصولات خود مشکلی ندارد اظهار داشت: به جهت اینکه اکثر قطعات تولیدی این کارخانه از کشورهای آسیای شرقی وارد می‌شود هم اکنون به جهت وجود تحریم‌ها وبه تبع آن افزایش نرخ دلاردر واردات قطعات تولیدی خود دچار مشکل شده است بطوری که کارگران این واحد تولیدی روزانه بطور کامل در شیفت کاری خود حضور نمی‌یابند.

دبیر اجرایی خانه کارگر تهران ضمن اشاره به اخراج ۵۰ کارگر کارخانه شهاب در سال گذشته افزود: کارخانه شهاب هم اکنون۴۰۰ کارگر دارد که اکثر آنان به جهت اینکه به سن بازنشستگی رسیده‌اند به مرور از چرخه تولید این واحد تولیدی خارج شده و مدیران کارخانه نیروی جدیدی جایگزین نمی‌کنند.

او گفت: کارخانه شهاب به جهت افزایش تولید در دهه های۶۰ تا ۷۰، ۹۰ درصد قطعات تولید ساخت محصولات خود را در داخل تهیه و تولید می‌کرد که این روند تا سالهای آتی به مرور کاهش یافت تا جایی که هم اکنون بطور کامل وابسته به واردات قطعات از کشورهای خارجی شده است.

او تاکید کرد: وعده دولت در اجرای هدفمندی یارانه‌های این بود که بخشی از درآمد اجرای این طرح را به واحد‌های تولیدی وصنعتی اختصاص دهد که هنوز محقق نشده است.

او گفت: سیستمهای مدیریتی و اقتصادی کشور در بخش صنعت باید راهکار مناسبی را برای خروج از بحران در واحد‌ها تولیدی وصنعتی اتخاذ کنند تا ما دیگر شاهد بحران وافزایش مشکلات واحد‌های تولیدی وبه تبع آن کارگران نباشیم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved