آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 16 June

ساخت یک تاسیسات مخفی دیگر غنی سازی اورانیوم

سایت تابناک: در حالی که تنها دو روز تا برگزاری مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در مسکو باقی مانده، موجی جدید از اعمال فشارها و تردیدافکنی ها از سوی غرب در این رابطه به راه افتاده است. جدیدترین نمونه از این دست، طرح ادعای ساخت تأسیسات هسته ای مخفی از سوی ایران است.

به گزارش شبکه خبری «بلومبرگ» امروز با انتشار گزارشی مدعی شده ایران احتمالاً در حال ساخت یک پایگاه مخفی غنی سازی اورانیوم است.

بلومبرگ منبع این خبر خود را گزارش جدید «موسسه علوم و امنیت بین المللی» آمریکا معرفی کرده است. این موسسه طی ماه های اخیر ادعاهای متعددی را درباره فعالیت های هسته ای ایران و در جهت ایجاد ابهام در این موضوع منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، موسسه مذکور مدعی شده ممکن است ایران در حال ساخت یک پایگاه غنی سازی اورانیوم، خارج از اصول پادمان هسته ای بین المللی باشد.

علاوه بر این، کارشناسان این موسسه بار دیگر در تلاشی برای القای این امر که ایران در پی سلاح هسته ای است، گزارش داده اند ایران در حال حاضر ذخیره اورانیوم 20 درصدی خود را افزایش داده که تا سال آینده، می تواند با غنی سازی بیشتر، آن را به حد لازم برای ساخت یک بمب برساند.

بر این اساس، آن ها مدعی شده اند ایران می تواند تا سال 2012 اولین بمب اتمی خود را بسازد و ساخت بمب دوم نیز تنها چند ماه بیشتر زمان خواهد برد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved