آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Friday 15 June

رژیمهای تهران و دمشق؛ گفتگوی اوباما با رهبران چین و روسیه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، مقامات آمریکايی امروز اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا هفته آینده در حاشیه نشست جی 20 در مکزیک، با همتایان روس و چینی خود در باره بحران رژیمهای تهران و دمشق گفتگو خواهد کرد.

چین و روسیه از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل هستند که از حق وتو برخوردارند و تا کنون از هرگونه اقدام شورای امنیت علیه رژیم سوریه جلوگیری کرده اند.


احتمال تغییر موضع چین و روسیه

اگر چه چین و روسیه تا کنون با وتوی قطعنامه شورای امنیت از رژیم سوریه حمایت کردند، اما ناظران می گویند، سخنان اخیر مقامات چینی و روسی نشان می ‌دهد این حمایت همیشگی نیست.

یک مقام بلندپایه چین اخیرا گفته بود که پکن بشدت نگران وضعیت سوریه است و معتقد است وضعیت کنونی تداوم نخواهد یافت چرا که به مرحله خطرناکی رسیده است.

یک مسئول پارلمانی روسیه نیز این هفته پس از انتشار گزارش های مربوط به قتل عام های اخیر در سوریه توسط شبه نظامیان وابسته به رژیم اسد اعلام کرد که مسکو از اینگونه اقدامات دفاع نمی کند.

به گفته ناظران، بیان این اظهارات می تواند نشانه تغییر موضع روسیه و چین در مورد سوریه باشد.

این در حالیست که گروههای مختلف اپوزیسیون سوریه امروز بار دیگر در استانبول گرد آمدند تا به ائتلافی گسترده تر دست یابند.

به گزارش رادیو فرانسه، گفته می شود که شورای ملی کردها نیز که تا کنون حاضر به شرکت در ائتلاف شورای ملی سوریه نبود، با انتخاب رئیس جدید شورا به این ائتلاف پیوسته است.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved