آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 26 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Friday 15 June

فرهنگ دروغ گويی؛ سينمای ما به درد نخور شده است

روزنامه های محلی چاپ مشهد خبر داده اند که حامد بهداد در نشستی در دانشگاه آزاد مشهد انتقادات تندی را از وزارت ارشاد مطرح کرده است .
به گزارش پارس توریسم حامد بهداد ميهمان کانون فيلم انجمن اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي مشهد بود تا با حضور در جمع دانشجويان علاقه مند به سينما درباره «بازيگري در قاب» سخن بگويد. در اين نشست که با تاخير زماني2 ساعته برگزار شد وبه نوشته خراسان تعداد زيادي از دانشجويان و علاقه مندان اين هنرپيشه محبوب ساعت ها پشت در سالن آمفي تئاتر دانشکده مهندسي دانشگاه آزاد ايستادند. در ابتداي اين برنامه فيلم «سعادت آباد»، ساخته مازيار ميري به نمايش در آمد و بعد از آن حامد بهداد در ميان همهمه دانشجويان پا به سالن گذاشت.

/روایت حامد بهداد از سعادت آباد/

«بايد به شهرم، به آن جايي که پرورش يافته آن هستم اداي دين کنم. اين جا مشهد است. همان جايي که من خودم را مديون آن مي دانم و اگر الان حامد بهداد هستم از همين شهر پرورش يافته ام.» اين جملاتي بود که ستاره سينماي ايران در ابتداي صحبت هايش به ميان آورد تا نشان دهد نسبت به زادگاهش مشهد چه علاقه اي دارد. حامد بهداد از سعادت آباد شروع به صحبت کرد: «سعادت آباد تفسير درستي نسبت به انعکاس فعلي فضاي حاکم بر جامعه ما دارد. راستش را بخواهيد روزي که خواستند با من قرارداد ببندند من رقم بالايي را پيشنهاد دادم اما حقيقت آن است مي ترسيدم نکند نقش را به من ندهند! شايد بگوييد چرا اسم اين فيلم سعادت آباد است؟!! اين فيلم در واقع همه اش دردآباد بود. چرا اسمش را گذاشته اند سعادت آباد؟! فکر نکنيد منظور کارگردان از نامگذاري اين فيلم محله سعادت آباد تهران بوده است! نه! يادم مي آيد يک جايي کارگردان و نويسنده در مورد تفسيري که من از اين فيلم داشتم به من گفتند: حامد اين حرف ها را يواش بگو، والا فيلم توقيف مي شود!»

فرهنگ دروغ گويي
حامد بهداد در ادامه صحبت هايش در خصوص فيلم سعادت آباد به نقش خودش اشاره کرد و گفت: «اگر نقش محسن تنباکويي در سعادت آباد جذاب است چون من آن را بازي کرده ام. محسن تنباکويي وحشتناک ترين آدمي است که مي تواند روي زمين راه برود. اگر دقت کنيد من در اين نقش کمي لودگي و طنز را وارد کاراکتر کرده ام، دليلش اين است که اين جور آدم ها نقاب به چهره مي زنند. اين آدم ها در جامعه مان با نقاب لودگي بر کثافت کاري هايشان سرپوش مي گذارند.» بهداد در پاسخ به يک سوال که پرسيده بود آيا سعادت آباد رواج بدبيني نيست، گفت: «بدبيني خودش در جامعه ما راه مي رود، بعد شما مي گوييد کارگردان سعادت آباد رواج بدبيني داده است؟! اگر امروز کارهاي اصغر فرهادي اين قدر محبوب است و تا آن سوي مرزها مي رود به اين خاطر است که فرهادي دست گذاشته است روي دروغ. در جامعه ما امروزه پنهان کاري يک شيوه شده است. فرهنگ دروغ گويي رايج شده است. اصلا بدن جامعه ما بيمار شده است. اقتصادش بيمار شده است. سياستش بيمار شده است. در اين ميان وظيفه من هنرمند است تا با نشانه گرفتن يک حقيقت شما را وادار به فکر کردن بکنم.»

سينماي ما به درد نخور شده است
حامد بهداد در بخشي ديگر از پرسش هاي دانشجويان با انتقاد شديد از وزارت ارشاد و معاونت سينمايي گفت: «بازيگري در مملکت ما «دمده» شده وسينماي ما به درد نخور است. سجادپور و وزير ارشاد، سينما را محدود کرده اند و سينما با وضعيت بدي رو به رو شده است. بايد بگويم سينما را به تعطيلي کشانده اند. باور کنيد اين‌قدر سوژه هست ولي واقعا اجازه کار کردنش نيست.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved