آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 12 June

سازمان همکاری اروپا: روسیه حقوق بشر را رعایت کند

سازمان امنیت و همکاری اروپا، روسیه را به رعایت حقوق بشر فراخواند

رادیو فرانسه: "ماتئو مکاچی"*- رئیس کمیسیون دموکراسی، حقوق بشر و اقدامات بشردوستانۀ مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد همۀ کشورها موظفند به عقاید شهروندان منتقد و ناراضی احترام بگذارند و آزادی بیان و تظاهرات آنان را رعایت کنند.

"سازمان امنیت و همکاری اروپا" (L’OSCE)* امروز (سه شنبه) همزمان با تظاهرات ده ها هزار نفر از مردم این کشور علیه ولادیمیر پوتین- رئیس جمهوری روسیه، از مقامات این کشور خواست «حق آزادی بیان» شهروندان را محترم بشمارند.

تظاهرات امروز علیه مقررات و قوانین تازه‌ای بر پا شد که سرکوب تظاهرات و جلوگیری از بیان آزاد خواست های مردم از طرف آنان را برای دولت آسان‌تر می کند.

ماتئو مکاچی"*- رئیس کمیسیون دموکراسی، حقوق بشر و اقدامات بشردوستانۀ مجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد همۀ کشورها موظفند به عقاید شهروندان منتقد و ناراضی احترام بگذارند و آزادی بیان و تظاهرات آنان را رعایت کنند.
"ماتئو مکاچی" افزود محدود کردن حقوق بنیادین مدنی و سیاسی با دموکراسی سازگار نبوده و برای مقامات کشور راهی خطرناک خواهد بود.

رئیس این کمیسیون در بیانِیۀ خود از مقامات روسیه می خواهد که به محدود کردن آزادی بیان و اجتماعات پایان دهند.
سازمان دهندگان تظاهرات امروز شمار تظاهر کنندگان را ١٠٠هزار نفر و پلیس مسکو عدۀ آنان را ١٨هزار نفر اعلام کرده است.

شمار متعددی از سایت های اینترنتی مخالفان دولت امروز مسدود بود و مأموران پلبس دیشب به منازل ده ها تن از رهبران اپوزیسیون ریخته و به بازرسی و ضبط اموال آنان پرداختند.

مقرمجمع پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، در کپنهاگ- پایتخت دانمارک، قرار د ارد.

*L’Organisation pour la Sécurite et Cooperation En Europe (L’OSCE

*Matteo Mecacci




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved