آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 23 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 12 June

مردم کره شمالی با کمبود شديد مواد غذايی مواجهند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، سازمان ملل متحد اعلام کرد میلیون ها شهروند کره شمالی از کمبود شدید مواد غذایی و مراقبت های بهداشتی رنج می برند.

بر اساس این گزارش، در کره شمالی از هر سه کودک ، یک کودک از رشد کافی برخوردار نیست. این در حالی است که نشانه ای از ایجاد اصلاحات در این کشور برای کمک به رشد اقتصادی وجود ندارد.

شش آژانس مرتبط با سازمان ملل متحد که در کره شمالی فعالیت می کنند امروز سه شنبه در گزارشی اعلام کردند حدود شانزده میلیون نفر - دو سوم کل جمعیت کره شمالی - به نظام جیره بندی دولتی متکی هستند و از کمبود شدید مواد غذایی رنج می برند.

بر اساس این گزارش، از هر سه کودک زیر پنج سال در کره شمالی یک کودک به سبب سوء تغذیه از رشد کافی باز می ماند.

نظام مراقبت های بهداشتی در کره شمالی به سبب قطع برق مکرر و و در دسترس بودن کمتر از سی درصد از داروهایی ضروری در وضعیت وخیمی قرار دارد.

در این گزارش آمده است کره شمالی تنها کشور در منطقه آسیا-اقیانوس آرام است که در کاهش مرگ و میر کودکان، بهبود بهداشت روانی و مقابله با بیماری ها نتوانسته است به اهداف توسعه هزاره دست یابد.

دسترسی ناکافی به آب آشامیدنی سالم و سیستم فاضلاب به همراه عدم رعایت اصول بهداشتی از علل اصلی شیوع اسهال در میان کودکان زیر پنج سال در این کشور محسوب می شود.

این گزارش می افزاید فجایع طبیعی از قبیل وقوع سیل و رانش زمین به همراه قطع درختان جنگلی تهدید جدی برای زندگی در کره شمالی محسوب می شوند.

سازمان ملل متحد می گوید رسیدن به اهداف بنیادین مربوط به کمبود مواد غذایی در کره شمالی تنها از طریق تغییر سیاست های دولت این کشور امکان پذیر است. سازمان ملل در عین حال تأکید کرد کمک های بشر دوستانه سبب نجات زندگی افراد در این کشور می شود.

بر اساس این گزارش، آژانس های سازمان ملل متحد امسال به منظور ادامه فعالیت های خود در کره شمالی به صد و نود و هشت میلیون دلار نیاز دارند اما تا ماه مه کمتر از چهل درصد این رقم تأمین شده است.

سازمان ملل متحد می گوید هم اکنون هیچ نشانه ای مبنی بر این که دولت پیونگ یانگ اصلاحات ساختاری برای بهبود رشد اقتصادی انجام خواهد داد ، دیده نمی شود اما این کشور آشکارا به کمبود مواد غذایی در این کشور اذعان دارد.






Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved