آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Monday 11 June

۲۳ میلیون نامه حاصل ۹۹ سفر استانی احمدی‌نژاد

خبرگزاری فارس: رییس مرکز ارتباطات ریاست جمهوری از نوشته شدن ۲۳ میلیون نامه به رییس جمهور در جریان ۹۹ سفر استانی احمدی نژاد و پردازش ۸۰ درصد آن ها خبر داد.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، مرتضی غرقی رییس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری در گفتگویی با نشریه نهاد داخلی نهاد ریاست جمهوری به بررسی جنبه های مختلف سفرهای استانی ریاست جمهوری و همچنین نحوه رسیدگی به این نامه ها پرداخته است.

**************

به طور کلی وظایف مرکز ارتباط مردمی در هر سفر استانی چیست؟

اولا درباره کلیت سفرهای استانی باید بگویم این سفرها در واقع کمک به شناخت و راهنمایی در اتخاذ تصمیمات کلان کشوری و ملی است. اطلاعات سفرهای استانی در تلفیق با گزارش نهاد های رسمی می تواند الگوی مقبولی برای تصمیم سازی در سطح هیات وزیران یاشد و این اطلاعات برای ترسیم آینده و بهبود وضع جاری کارگشا خواهد بود؛ چرا که سفرهای استانی هیات دولت نهم و دهم، حضور کابینه و تصمیم سازی در استان ها بود.

سفرهای استانی، حضور بی واسطه در میان مردم و تشکیل جلسات کابینه در تمامی نقاط کشور که در مواردی پای هیچ مسؤولی حتی در سطح مدیر کل نیز به آن جا نرسیده بود، مصداق روشنی از مردم سالاری دینی است.

وظایف اصلی مرکز ارتباط مردمی در سفرهای استانی عبارتند از: تقویت روحیه خدمت به مردم، تحکیم ارتباط با مردم و تکریم آن ها، حمایت از اقشار محروم و زنان سرپرست خانوار، برداشتن دیوار بی اعتمادی بین مردم و مسؤولان، رفع محرومیت ها و تبعیض ها،

در دسترس قرار دادن مقامات اجرایی کشور و انعکاس مشکلات به بالاترین مقامات، تمرکز زدایی از نظام اداری، ایجاد تحول در نحوه ارتباط مدیران با مردم، رصد کردن نیازها به طور مستقیم از سوی وزیران، معاونان و رؤسای سازمان ها، تقویت نظارت بر ساختارهای اجرایی و اداری کشور، ایجاد تحرک و پویایی در سیستم های اجرایی استانی،

رسیدگی به امور مردم در مبداء، دریافت اطلاعات راجع به عملکرد سازمان اداری به طور مستقیم از طرف مردم، فعال سازی سیستم اداری، آشنایی با تمامی ظرفیت های کشور، آسیب شناسی میدانی عمیق و عینی از تحولات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور، دریافت مشکلات و اوضاع محیطی به طور مستقیم از محل و مردم،

ارزیابی میزان تأثیر گذاری تصمیمات دولت در زندگی مردم مناطق و نقاط مختلف کشور، توجه به زیر ساخت های اقتصادی و تولیدی در سراسر کشور، امکان فرصت سازی برای رشد و توسعه متناسب و پیشگیری از عوامل خطر ساز و بحران زا.

تمامی موارد و اهداف ذکر شده در سخنان رییس جمهور نیز بارها مورد تأکید قرار گرفته است.

تاکنون در 99سفر قبلی چند نامه مردمی خطاب به رییس جمهور دریافت کرده اید؟ آیا آماری از موضوعات و درخواست های مطرح شده در آن ها دارید؟ روند پاسخگویی به این نامه چگونه بوده است؟

تعداد نامه های دریافت شده به تفکیک در دور اول سفرهای استانی 7229286 نامه و در دور دوم تعداد 8351034 فقره و در دور سوم 6708602 فقره نامه و در دور چهارم تعداد 1348914 نامه بوده و به طور کلی در این دوره ها 23637836 فقره نامه توسط 3720 نفر از نیروهای اعزامی از سوی مرکز ارتباطات مردمی جمع آوری، پردازش و رسیدگی شده است.

باید گفت که بیش از 80 درصد نامه حول محور درخواست های مسکن، اشتغال، دارو و درمان، تسهیلات بانکی و مساعدت های مالی بوده است.

با توجه به گستردگی در خواست های مردمی از رییس جمهور و اعضای کابینه، طراحی سامد چه کمکی به این امور نموده است؟

استقرار سیستم سامد در دستگاه ها و استان ها باعث تجمیع موارد درخواستی شده و این موضوع باعث بررسی میدانی مشکلات و دسترسی به سوابق ارتباط برقرار کنندگان، هماهنگی و ارتبط موثر و مستمر با معاونان تام الاختیار، رؤسای ادارات، بازرسان و سایر عوامل اجرایی را فراهم آورده است.

با استقرار سامد در مرکز ارتباط مردمی، استان ها و دستگاه های کشور دریافت، ثبت، ارجاع و پیگیری تقاضاهای مردمی از کانال های مختلف نظارت و پیگیری، اطلاع رسانی، تحلیل و ارایه گزارش از اطلاعات و عملکرد دستگاه ها با استفاده از بستر یکپارچه نرم افزاری امکان پذیر شد.

فعالیت این سیستم در چهار سطح ملی، دستگاه، استان و شهرستان باعث شد مردم بتوانند در هر نقطه ای از کشور یا خارج از کشور با این سیستم ارتباط برقرار کنند و مسایل، مشکلات و نظرات خود را اعلام کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved