آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 10 June

رهبر جدید اپوزیسیون سوریه: رژیم اسد به پايان خود نزديک می شود

العربیه: رئیس جدید شورای ملی سوریه تاکید کرد رژیم بشار اسد مراحل پایانی خود را می گذراند و کنترل دمشق و چند شهر دیگر را از دست داده است.

عبدالباسط سیدا که یکی از رهبران سیاسی کرد سوریه است شب گذشته در جلسه شورای ملی در استانبول به ریاست این سازمان عمده مخالفان رسید.

او امروز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه تاکید کرد " وارد مرحله حساسی شدیم .. کشتارهای پی در پی و گلوله باران مناطق مسکونی بیانگر سردرگمی رژیم است."

او گفت:" اطلاعات حاکی است نظام کنترل دمشق و چند شهر دیگر را از دست داده است."

رادیو آلمان: به گزارش خبرگزاری رویترز، دکتر عبدالباسط سیدا، فعال سیاسی کرد سوری، به عنوان رئیس این شورا برگزیده شد. سیدا ۵۶ ساله است و سال‌هاست به عنوان پناهنده‌ی سیاسی در سوئد زندگی می‌کند. او تنها نامزد در نشست ۳۳ عضو نشست هیأت رهبری شورای ملی سوریه در استانبول بود.

شامگاه شنبه (۶۹ ژوئن/۲۰ خرداد) در استانبول ۳۳ عضو هیأت رهبری این بزرگ‌ترین تشکل اپوزیسیون سوریه به اتفاق آرا با ریاست عبدالباسط سیدا بر "شورای ملی سوریه" موافقت کردند.

سیدا در اولین اظهارنظر خود بعد از پذیرش سمت رهبری به رویترز گفت که مهم‌ترین وظیفه‌ی او "گسترش شورای ملی سوریه" و گفت‌وگو و توافق با دیگر چهره‌های اپوزیسیون سوریه برای پیوستن آن‌ها به شورا خواهد بود.

رهبر منتخب شورای ملی سوریه به رویترز گفت: «در حال حاضر مهم‌ترین اقدام انجام اصلاحاتی ضروری در ساختار شورا و بازتعریف شیوه‌ی ساختاری آن است.»

برخی از چهره‌های اپوزیسیون سوریه انتقاد دارند که شورای ملی سوریه در کنترل اسلام‌گرایان است و نماینده‌های دیگر اقشار و گرایش‌های فکری قدرتی در این شورا ندارند. عبدالباسط سیدا وعده داد که این کمبود را برطرف خواهد کرد و همه تلاش خود را برای عضویت نمایندگان دیگر گروه‌ها در شورای ملی سوریه به کار خواهد بست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved