آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 20 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 09 June

یک ششم خانه‌های تهران فرسوده است

پروژه‌های بافت فرسوده به طورمیانگین ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند که چندان تفاوتی با عملکرد صفر ندارد.

ایلنا: رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: حدود یک چهارم تا یک ششم واحدهای مسکونی پایتخت در بافت فرسوده قرار دارند و انتظار داریم تا برنامه کلان برای نوسازی بافتهای فرسوده دیده شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی، حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در جلسه امروز پیش از آغاز بازدید از نوسازی بافتهای فرسوده منطقه اتابک، اظهار کرد: انتظارمان از سازمان نوسازی این است هرچه سریع‌تر پروژه‌های مختلف نوسازی را به اتمام برساند و به قول‌های که داده است عمل کند.

وی با بیان اینکه تهران ۶۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده دارد، تصریح کرد: حدود یک چهارم تا یک ششم واحدهای مسکونی پایتخت در بافت فرسوده قرار دارند و انتظار داریم تا برنامه کلان برای نوسازی بافتهای فرسوده دیده شود. ساختن ۲۰۰ هزار واحد در مقابل ۶ هزار واحد صفر است.

رئیس کمیسیون عمران و توسعه شورای شهر تهران تاکید کرد: در چنین شرایطی ساخت تنها چند هزار واحد مسکونی توسط سازمان عریض و طویل نوسازی شهر تهران عملکرد قابل دفاعی نیست از این رو ما از این سازمان انتظار داریم سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بافت‌های فرسوده را در راس امور خود قرار دهد و به مباحث اجرایی ورود نداشته باشد.

شکیب در پایان بازدید از منطقه اتابک به جمع خبرنگاران آمد و در مورد نتیجه بازدید خود با بیان اینکه به طورمیانگین ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی در نوسازی این بافت‌ها وجود ندارد، اظهار کرد: یک چهارم تا یک ششم خانه‌های تهران در بافت فرسوده است و بسیاری از مشکلات ما مانند ترافیک، مسائل اجتماعی، فرهنگی، آلودگی‌های صوتی ریشه در این امر دارد.

وی خواستار مشخص شدن زمان نوسازی بافتهای فرسوده شد و گفت: سازمان نوسازی باید از حجم کاری خود آگاهی داشته باشد و با سیاست گذاری‌های کلان مشکل را در یک افق مشخص حل کند. بر اساس نتایج حاصله ورود به مسئله بافت فرسوده صحیح نبوده است. عملا نیز در این زمینه موفق نبوده‌ایم اما امیدوارم در مدیریت جدید شاهد تحولات خوبی باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در باره عدم ارائه وام ۲۰ میلیونی کم بهره به متقاضیان مسکن متری با وجود تعهد قبلی سازمان در قرارداد، افزود: ‌ این زمین‌ها مشکلات حقوقی مانند تجمیع و... داشتند و سند‌ها آن‌ها تهیه نشد بهتر است در آینده از تجربه کنونی استفاده کنیم تا تعیین و تکلیف سند‌ها و مالکیت‌ها مشخص باشد.

وی در مورد آغاز به کار ۷۰ دفا‌تر نوسازی از فردا نیز به خبرنگاران گفت: دفا‌تر تسهیل‌گری در گذشته ابزاری بودند که کارآیی سازمان نوسازی را افزایش دهند این سازمان باید تنها یک سازمان سیاست گذار باشد و به طور غیر مستقیم و از طریق دفا‌تر مشکلات مردم را حل کند بهتر است مواردی از قبیل تجمیع، مشاوره‌ها، تسهیل مشارکت مردم توسط دفاتر انجام شود.

وی در مورد میزان تجاری بودن پروژه‌های بافت‌های فرسوده خاطر نشان کرد: پروژه پاسارگاد یکی از پروژه‌های مشارکتی سازمان نوسازی است که طرح تفصیلی جدید در آن لحاظ نشده است اما مصوبه کمیسیون ماده ۵ را دارد که دو طبقه تجاری و یک طبقه اداری و باقی آن مسکونی است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved