آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 19 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Friday 08 June

آژانس اتمی: هیچ پیشرفتی در مذاکرات با رژیم تهران حاصل نشده

به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، یک مقام آژانس بین المللی انرژی اتمی دقایقی پیش اعلام کرد که در مذاکرات روز جمعه با رژیم تهران، هیچ پیشرفتی حاصل نشده است.

این گفتگوها صبح امروز در مقر آژانس انرژی اتمی در وین آغاز شد و دیپلماتهای نزدیک به پرونده پیش بینی می کردند که مذاکرات به شکست بیانجامد.


لبریزشدن کاسه صبر غربیها

این در حالیست که روزنامه نیویورک تایمز از لبریزشدن کاسه صبر کشورهای غربی خبر داده و نوشته است، صبر کشورهای 5+1 از طفره رفتن های رژيم تهران به سرآمده است.

این روزنامه نوشت، پيامهای رسیده از سوی رژيم تهران رويهم رفته بر اين اشاره دارد که مقامات اين رژيم تصميم گرفتند انتظارات نسبت به دستيابی به توافق بر سر برنامه اتمی با کشورهای 5+1 را کاهش دهند.

این روزنامه به درخواست رژيم تهران از کاترين اشتون برای برگزاری نشست فنی پیش از مذاکرات مسکو اشاره کرده و نوشته است، اما خانم اشتون در پاسخ به نامه جليلی گفته هيچ نيازی به نشست آماده سازی نمی بيند.

نیویورک تایمز نوشت، ديپلماتهای غربی می گویند درخواستهای رژيم تهران برای چنين ملاقاتهايی بخشی از تلاشهای عمدی اين رژيم برای در باتلاق فرو بردن روند مذاکرات است. خانم اشتون و ساير مذاکره کنندگان گفته اند صبرشان از طفره رفتن های رژيم تهران يا مذاکره به خاطر مذاکره، تمام شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved