آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 18 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 07 June

تنها آبگرم طبیعی گیلان پلمپ شد

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا از پلمپ تنها آبگرم طبيعي استان گيلان در پی رعایت نکردن اصول و قوانین بهداشتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسین عباسقلی‌زاده با اشاره به پايان مهلت يك ماهه براي رفع نواقص موجود در آبگرم شهرستان آستارا تصريح كرد: بر اساس بازرسی‌های به عمل آمده و صدور چندین اخطاریه از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا به مدیر آبگرم طبیعی "کوته کومه"، این آبگرم با استناد به ماده 13 رعایت مقررات بهداشتی، تا اطلاع ثانوی پلمپ شد.

وی ادامه داد: این مرکز یکی از مهمترین مراکز توریستی شهرستان آستاراست که در 10 کیلومتری شهر لوندویل واقع شده است و اهالی منطقه، معتقدند شنا کردن در آب گرم آن، برای درمان دردهاي رماتيسمي، مفصلی و همچنين از بين بردن لکه‌هاي پوستي موثر است.

عباسقلی‌زاده با اشاره به استقبال چشمگیر مسافران از شنا کردن در حوضچه اين آبگرم و بهره‌مندی از خواص طبیعی موجود، گفت: وضعیت نامساعد بهداشتی سازه‌های موجود اعم از محیط داخلی، حوضچه و سیستم دفع فاضلاب آن در شان استقبال انبوه علاقمندان نیست و باید مدیریت آن در راستای رفع نواقص و بهسازی به شکل جدی متعهد شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا در ادامه تصریح کرد: با توجه به ورود و خروج انبوه مسافر به سطح شهرستان و استفاده مداوم از اماکن عمومی، زیر مجموعه بهداشت و درمان شهرستان جهت ایجاد بستر مناسب برای میهمانان از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

وی تاکید کرد: شهرستان آستارا از گذشته در رعایت اصول بهداشتی در منطقه زبان‌زد بوده و اندک مسایل کوچک با کمک شهروندان قابل رفع است.

به گزارش ایسنا، آبگرم طبیعی "کوته کومه" از توابع شهرستان آستارا زیبایی‌های منحصري دارد و از گذشته تا به حال، مرکزی برای استراحت طبیعت دوستان بوده است. این منطقه خوش آب و هوا از توابع دهستان "چلوند" بخش "لوندویل" شهرستان آستاراست. این منطقه که یکی از مهمترین مناطق توریستی و گردشگری گیلان به شمار می‌رود، از سطح دریای آزاد 75 متر بالاتر است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved