آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 12 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Friday 01 June

رژیمهای تهران و دمشق محور اصلی مذاکرات سن پترزبورگ

رئیس اتحادیۀ اروپا در گفتگویی با روزنامۀ روسی کومرسانتاعلام کرد که بحران رژیمهای تهران و دمشق محور اصلی مذاکرات آتی میان روسیه و اتحادیۀ اروپا خواهند بود. این قرار است روزهای یکشنبه و دوشنبه در شهر سن پترزبورگ روسیه، دومین شهر بزرگ این کشور پس از مسکو برگزار شود.

به گزارش رادیو فرانسه، در گفتگویی که امروز در روزنامۀ روسی کومرسانت منتشر شده، هرمان فان رومپوی تأکید کرده است که:"در این مذاکرات باید پیرامون رویدادهای اساسی جهان گفتگو کرد، مانند مبارزه با بحران مالی و اقتصادی ، خشونت ها در سوریه و برنامۀ هسته ای ایران."

رئیس اتحادیۀ اروپا در ادامه خاطر نشان ساخت که در این نشست همانند مذاکرات پیشین، مسائل حقوق بشر و رعایت قوانین موجود نیز مطرح خواهند شد.

هرمان فان رومپوی در ارتباط با وضعیت سوریه اظهار داشت:" باید بدون قید و شرط به خشونت ها علیه غیر نظامیان در این کشور پایان داد و اتحادیۀ اروپا تا زمانیکه سرکوب ها در سوریه ادامه داشته باشند، علیه رژیم حاکم بر این کشور تمهیدات خاصی را اتخاذ خواهد کرد."

گفتگوی رئیس اتحادیۀ اروپا در حالی منتشر شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در نخستین سفررسمی خود به دنبال انتخاب مجددش به این سمت، تصمیم گرفت که به کشور بلاروس برود و با آلکساندر لوکاچنکو رئیس جمهور دولتی دیدار کند که در زمینۀ سرکوب و پایمال کردن حقوق بشر شدیدأ مورد انتقاد است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved