آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 30 May

موضع روسیه بشار اسد را به کشتار بیشتر تشویق می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، شورای ملی سوریه (اپوزیسیون) روز چهارشنبه با اعتراض شدید به سیاست روسیه در قبال رویدادهای خونین سوریه اعلام کرد که موضع مسکو، بشار اسد را به کشتار بیشتر تشویق می کند.

شورای ملی سوریه در بیانیه ای اعلام کرد، روسیه تصمیم گرفته خود را در کنار رژیم بشار اسد قرار دهد و از آن حمایت های سیاسی و مادی بعمل آورد. امری که به جنایات وحشیانه بیشتر از سوی رژیم سوریه علیه شهروندان غیرنظامی منجر خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است، روسیه با حمایت سیاسی و ارسال سلاح برای رژیم سوریه، عملا با حکومت اسد در جنایات روزمره اش علیه مردم سوریه، همدست شده و در مسئولیت این جنایات سهیم است.

شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در گزارشی، موضع روسیه در قبال وقایع سوریه را انزجار آور خواند و گفت، روسيه مانع هرگونه اقدام عملی از سوی شورای امنيت سازمان ملل عليه جنايات رژیم بشار اسد است، البته ديگران هم پشت اين موضع روسيه سنگر گرفتند و بی عملی خود را توجيه می کنند.

مخالفان رژیم سوریه می گویند، حمایت روسیه از یک رژیم بی رحم که کودکان و زنان بی دفاع را قتل عام می کند، شرم آور و انزجارانگيز است.


نخست وزير ترکيه دستور اخراج ديپلماتهای سوری را داد

نخست وزیر ترکیه گفته است، دیپلماتهای رژیم سوریه باید ظرف 72 ساعت خاک ترکیه را ترک کنند.

رجب طیب اردوغان با اشاره به جنایت هولناک الحوله در سوریه گفت، ظالمانه است که در برابر ظلم و وحشیگری سکوت کرد و چشم خود را به روی اقدامات سنگدلانه و بیرحمانه بست. ایستادن در کنار ظالمان و ستمگرانه، با ستمگری یکسان است.

وی افزود، ما نمی توانستیم در برابر چنین اقداماتی ساکت باشیم. در روزهای آینده تحریمهایی که هم اکنون اعمال می شود، ممکن است شدیدتر و گسترده تر شود. هم اکنون مقامات ترکیه روی جزئیات آن کار می کنند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved