آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 10 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 30 May

زنان مبتلای به ایدز دچار غیرمنصفانه ترین نگاه در جامعه

شهرزادنیوز: طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، حدود 23 هزار نفر در ايران به ويروس ایدز مبتلا هستند که حدود 9 درصد از اين افراد را زنان تشكيل می ‌دهند. آنها افزون بر رنج های ناشی از کاهش قدرت مکانیسم دفاعی بدن شان، دچار غیر منصفانه ترین نگاه معمول در جامعه نیز می باشند.

به گزارش جام جم، موسسه حمايت از زنان مبتلا به ايدز اعلام می ‌كند که آمارهای دولت در خصوص تعداد زنان مبتلا به ايدز با واقعيت فاصله دارد و با منطق همآهنگ نيست، چرا که ميانگين و آمارهای جهانی به‌ گونه‌ای است كه آمار زنان مبتلا به ايدز از مردان بيشتر است، اما در كشور ما طبق آمارهای منتشر شده، آمار مردان مبتلا به ايدز بيشتر از زنان می باشد كه چنين موضوعی به دور از حقيقت است.

به گفته فروزان رحيم دوست، مدير عامل انجمن حمايت از زنان مبتلا به ايدز، آمار دقيقي از تعداد زنان مبتلا به ايدز در ایران وجود ندارد، اما در يك نگاه واقع بينانه برای تخمين تعداد واقعی زنان مبتلا به ايدز بايد آمارهای رسمی را ضرب ‌در 7 کرد.

در ادامه گزارش آمده است که تابوهای اجتماعی، ترس از اخراج از خانه، انگ خوردن و حتی ترس از جان موجب شده تا بسياری از زنان مبتلا به ايدز تمايل نداشته باشند ديگران را از بيماری خود آگاه كنند.

این در حالی است که به گفته رحیم دوست، زنان مبتلا به ایدز قربانی هستند نه گناهکار؛ چرا که معمولا ً زنان توسط همسرانشان به اين بيماری مبتلا شده‌اند و حتی در موردی یک زن 14 ساله در ملاقات شرعی با همسرش در زندان به ايدز مبتلا شده بود. به گفته وی دو مشکل عمده این زنان بيكاري و طرد شدن است، به طوری که در یکی از شهرها، یک زن مبتلا به ايدز توسط اهالی كتك خورده و به حاشيه شهر تبعيد شده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved