آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 4 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 24 May

سواد اختلاس را ندارم

نه تنها در این اختلاس نقشی نداشتم بلکه سواد اختلاس را هم ندارم، چرا که تا دوم راهنمایی بیشتر نخوانده‌ام، من فقط ۱۵ میلیون تومان از آقای خانم "ع. ز" گرفتم و آن هم به خاطر مشکلات اقتصادی برادارم بود.

ایلنا: در نوبت عصر دومین جلسه رسیدگی به پرونده اختلاس در بیمه ایران در شعبه ۷۶ دادگاه کیفری به ریاست قاضی سیامک مدیر خراسانی، خانم "ع. ز" در جایگاه متهم حاضر و از سوی ذبیح‌زاده نماینده دادستان، کیفرخواست صادره علیه وی قرائت و اتهام او معاونت در اختلاس توام جعل ایجاد شبکه و همچنین تحصیل نامشروع به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از وجوه ناشی از اختلاس مطرح و تقاضای اشد مجازات را برای خواستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، متهم اتهامات ذکر شده در کیفرخواست را رد کرد و گفت: نه تنها در این اختلاس نقشی نداشتم بلکه سواد اختلاس را هم ندارم، چرا که تا دوم راهنمایی بیشتر نخوانده‌ام من فقط ۱۵ میلیون تومان از آقای خانم "ع. ز" گرفتم و آن هم به خاطر مشکلات اقتصادی برادارم بود.

وی ادامه داد: برادر من معتاد و بیکار بود، مادرم با حقوق مستمری که می‌گرفت پیش قسط خرید یک پیکان را داده بود و قرار بود برادرم باکارکردن با ماشین هم خرجی خانه را بدهد و اقساط ماشین را اما برادرم نه تنها با ماشین کار نکرد بلکه اقساط عقب افتاده روز به روز بیشتر می‌شد تا اینکه طلبکاران در مقابل منزل مادرم جمع شده و پول خود را می‌خواستند.

وی اظهار کرد: زمانی که از بدهی‌های برادرم باخبر شدم با همسرم تماس گرفتم تا اگر می‌تواند مبلغی به مادرم کمک کند اما او در محل کار نبود و به همین دلیل با همکار او یعنی آقای" ف" صحبت کردم و چون او خانواده ما را می‌شناخت مشکل را با او درمیان گذاشتم.

این متهم افزود: آقای" ف" از من پرسید که چه مبلغی نیاز دارید که من به او پاسخ دادم تنها مقداری قرض می‌خواهیم ولی توانایی بازگرداندن آن را ندارم دو روز بعد او به در منزل ما آمد و در یک پاکت ۱۵ میلیون تومان گذاشته بود و رفت زمانی که از میزان مبلغ مطلع شدم با او تماس گرفته و اعلام کردم که توان پرداخت چنین مبلغی را ندارم اما او گفت که نگران نباش. به خانواده‌ام گفتم که این مبلغ را در بانک برنده شده‌ام.

نماینده دادستان به قرائت بخش‌هایی از بازجویی متهم پرداخت و گفت: که اظهارات امروز متهم با بازجویی او متفاوت است امابه هر حال از او می‌خواهم که در مورد نامه‌های تهدید آمیز خطاب به آقای " ف" توضیح دهد که وی گفت: یک روز آقای " ف" به همسرم زنگ زد و گفت که بچه‌ها را نمی‌خواهید سرزمین عجایب ببرید که بعد از کلی صحبت قرار شد ما هم به همراه ان‌ها به سرزمین عجایب برویم آنجا به آقای " ف" گفتم کاری کنید که ما نیز بتوانیم خانه بخریم و او به من پاسخ داد که به همسرت می‌گویم اما او قبول نمی‌کند. آقای " ف" از من خواست همسرم را وادار کنم که وام او را بپذیرد اما همسرم زیر بار این کار نرفت.

ل. ز ادامه داد: چند وقت بعد آقای " ف" به من زنگ زد و گفت نامه تهدید آمیز با این مضمون خطاب به من بنویس زمانی که با او مخالفت کردم آقای " ف" به من گفت اگر این نامه را ننویسی به همسرت ماجرای ۱۵ میلیون را خواهم گفت.

این متهم با بیان اینکه همسرم اصلا در جریان نوشتن نامه‌های تهدید آمیز نبود اظهار کرد: یک روز آقای " ف" با من تماس گرفت و گفت: فرزندم مریض است و همسرم نمی‌تواند چکی را وصول کند به همین دلیل از من خواست که چک را برای او وصول کنم. من به او گفتم که تاکنون کار بانکی انجام نداده و حتی بلد نیستم قبض‌های آب و برق خانه خودمان را پرداخت کنم. آقای ف به من گفت که اگر این کار را امروز انجام ندهدی موضوع ۱۵ میلیون را به همسرت می‌گویم با این حال من وصول کردن چک را نپذیرفتم تا اینکه چند ساعت بعد همسرم به خانه امد و با دعواهایی که انجام داد از من پرسید که چرا ۱۲ میلیون تومان از آقای " ف" پول گرفتن آن‌ها هر کاری کردند نتوانستند من را آلوده کنند اما تو مرا بدبخت کردی.

این متهم افزود: آقای " ف" حتی به همسرم نگفته بود که این رقم ۱۵ میلیون تومان است. حتی آقای " ف" به من می‌گفتم که در نامه اسم چه افرادی را ذکر کنم او حتی از من خواست که در نامه اسم دخترم را هم بیاورم اگر من می‌خواستم آقای ف را تهدید کنم هرگز اسمی از دخترم در نامه‌ها نمی‌آوردم.

قاضی سیامک مدیر خراسانی از د. ف خواست که در جایگاه حضور یابد و از او پرسید که آیا اظهارات خانم "ع. ز" را قبول دارد و چرا این مبلغ را به این شخص داده است که وی گفت: مبلغ ارائه شده تنها به خاطر نامه‌های تهدید آمیز بود. اظهارات این خانم را کذب محض می‌دانم و به نظرم بهتر است که آقای "و"همسر این خانم کل مسائل را بپذیرد و بحث را به خانواده خود نکشاند.

" ف" ادامه داد: معتقدم این نامه‌های تهدید آمیز را آقای "و" وادار کرده است که همسرش بنویسد، من دوست نداشتم این نامه‌ها را مطرح کنم اما در بازرسی از منزلم کشف شد.

قاضی دادگاه از خانم "ع. ز" خواست تا در جایگاه قرار گیرد در این زمان این متهم از قاضی خواست که آقای " ف" نیز رو در روی او قرار گیرد اما قاضی این کار را لازم ندید.

خانم "ع. ز" گفت: اگر آقای " ف" راست می‌گوید قرآن در اختیارش قرار دهید تا قسم بخورد که همسرم مرا وادار کرده این نامه‌ها را بنویسم.

قاضی سیامک مدیر خراسانی با تفهیم مجدد اتهامات این متهم از وی خواست آخرین دفاع از خود را به عمل آورد که متهم گفت: هیچ یک از این اتهامات را قبول ندارم و مبلغ ۱۵ میلیون تومان را فقط قرض گرفته و گفته بودم توان پرداخت آن را در حال حاضر ندارم.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved