آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 23 May

تاریخ اجرای فاز دوم را «حالا» اعلام می کنیم

«برای شروع فاز دوم هدفمندی هنوز تاریخ اعلام نکردیم؛ حالا اعلام می‌کنیم.» این جمله پاسخ دبیرسازمان هدفمندی به سوالی در رابطه با زمان اغاز فاز دوم هدفمندی یارانه هاست.

شفاف نیوز: پاسخی که بعد از آن همه کش مکش و درگیری با مجلس بر سر اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی، چندان قانع کننده به نظر نمی‌رسد!

دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اعلام این‌که دولت برای اجرای گام دوم هدفمند‌ی زمان تعیین نکرده بود، مباحث مطرح‌شده در مورد اجرای گام دوم هدفمندی مصادف با شروع خرداد‌ماه را گمانه‌زنی خواند تا تمامی اقدامات دولت که فریاد اعتراض مجلس هشتمی‌ها را برانگیخت، برمبنای گمانه زنی باشد.

یعنی دولتی‌ها تنها بر مبنای گمانه زنی شروع به حذف یارانه نقدی اقشار پردرآمد کردند و ناگهانی ۲۸ هزار تومان مابه التفاوت یارانه نقدی به حساب‌ها واریز کردند!

محمدرضا فرزین همچمنین افزود: گام دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها قرار نبود اول خرداد‌ماه اجرا شود، یک عده گمانه‌زنی کرده بودند که اول خرداد‌ماه این مرحله اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که فاز دوم هدفمند‌کردن یارانه‌ها چه زمانی اجرا می‌شود؟ تاکید کرد: برای شروع این فاز هنوز تاریخ اعلام نکردیم؛ حالا اعلام می‌کنیم.
این در حالی است که بر اساس قانون مصوب مجلس که به اطلاع دولت هم رسیده است، رسیدن خرداد ماه یعنی پایان زمان قانونی استفاده دولت از تنخواهی که مجلس برای اداره کشور در دوماه نخست امسال در اختیار دولت قرار داده بود.

به این ترتیب، مجوز مجلس به دولت مبنی بر تنخواه ۲۲هزار‌میلیاردی ‌برای دو ماه ابتدایی سال ۱۳۹۱ در ۳۱ اردیبهشت‌ماه از اعتبار افتاده و دولت ‌از روز اول خرداد ملزم به اجرای قانون بودجه ۹۱ کل کشوربوده است! اما حالا با رسیدن خرداد ماه، تنها پاسخ دولتی‌ها این است که حالا تاریخ فاز دوم هدفمندی را اعلام می‌کنیم! و معلوم نیست قرار است تا حالای دولت به حقیقت بپیوندد، مملکت باید با چه بودجه‌ای اداره شود.

رییس ستاد هدفمند‌کردن ارائه‌ها در پاسخ به این‌که پیش‌بینی شما برای زمان اجرای فاز دوم هدفمند‌سازی یارانه‌ها چیست؟ گفت: ما پیش‌بینی خاصی را ارائه نمی‌دهیم.

با این پاسخ به نظر می‌رسد، برخلاف اظهار نظرات مختلف دولتی‌ها درباره برنامه ریزی کردن برای اجرای فاز دوم هدفمندی و تصویب قیمت‌های حامل انرژی که پیش از این گفته شده بود روی می‌رئیس جمهور منتظر یک امضاست، سازمان هدفمندی هنوز هیچ برنامه مشخص و مدونی برای اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ندارد!

این در حالی است که از مدت‌ها پیش، پیامک‌های دعوت به انصراف از دریافت یارانه نقدی و واریز مابه التفات ۲۸ هزار تومانی برای عده‌ای از سرپرستان خانوار موجی از نگرانی را بین افکار عمومی ایجاد کرده و همه کار‌شناسان سیاسی و اقتصادی کشور این اقدامات را شروعی برای اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارنه‌ها دانسته‌اند.

گفتنی است همچنین؛ دبیر ستاد هدفمندی یارانه‌ها درباره بودجهٔ تصویب‌شده برای هدفمندی یارانه‌ها برای سال جاری حاضر به پاسخگویی نشده است! تا شایعات مبنی بر دلخوری دولت ی‌ها به دلیل عدم تصویب بودجه ۱۳۵ هزار میلیاردی تقویت شود.

در هر صورت، باید منتظر ماند و دید بالاخره دولتی‌ها چه زمانی را برای اجرای فاز دوم هدفمندی که به گفته کار‌شناسان از زمان اجرای ان هم گذشته، در نظر می‌گیرد و این «حالای» دولتی کی از راه می‌رسد؟




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved