آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 خرداد ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 23 May

۱۸۰۰ طرح نيمه تمام در مازندران

روزهای خراسان: يکي از مشکلات عمده اي که در حال حاضر استان مازندران باآن روبه روست طرح هاي بزرگ و کوچک نيمه تمامي است که برخي از آن ها نزديک به ۲ دهه است که آغاز شده اما به سرانجامي نرسيده است.معاون استاندار با بيان اين آمار مي گويد از اين تعداد ۸۰۰ طرح براساس زمان بندي در حال اجراست. در حالي که براساس آخرين آمار نزديک به هزار و ۸۰۰ طرح نيمه تمام در استان مازندران وجود دارد، تکميل اين طرح ها ضروري است و به عنوان يکي از مطالبات اصلي شهروندان استان درآمده است. يکي از شهروندان استان مازندران در اين باره مي گويد: استان مازندران با جمعيت ۳۰ ميليوني مسافر و گردشگري که هر ساله وارد آن مي شوند از کمبودهاي مختلفي در زمينه هاي عمراني، درماني، فرهنگي، ورزشي، اقتصادي و... رنج مي برد که جبران اين کمبودها فقط با اجراي طرح هاي متناسب با نيازهاي استان و تکميل آن ها در زمان مقرر امکان پذير خواهد بود.فغاني مي افزايد: در سال هاي اخير روند آغاز اجراي طرح هاي مختلف در استان بسيار خوب بوده است اما متاسفانه در مرحله اجرا به دلايل مختلف شاهد کندي اين روند مي باشيم که باعث دلسردي مردم و ايجاد هزينه هاي چند برابري خواهد شد که در نهايت مردم استان از آن ضرر خواهند ديد. يکي ديگر از شهروندان در اين باره مي گويد: برخي از طرح هاي نيمه تمام در مازندران که به عنوان مطالبات اساسي استان محسوب مي شود و با توجه به گردشگرپذير بودن استان بايد در اولويت باشد متاسفانه مورد بي توجهي قرار گرفته و يا روند اجراي آن ها بسيار کند است چنين مي افزايد: ازجمله اين طرح ها احداث کمربندي در شهرهاي مازندران است که براي مثال احداث کمربندي ساري که ۱۷ سال از شروع آن مي گذرد هنوز تا تکميل آن راه درازي در پيش است.

علت کندي اجراي طرح ها
يکي از کارشناسان در اين باره مي گويد که علت اصلي کندي طرح هاي اجرايي در استان اختصاص نيافتن به موقع بودجه و اعتبارات است. نژاد مقدم مي افزايد: شروع اجراي يک طرح در استان اين گونه است که با توجه به ضرورت هاي استان و شهرستان و درخواست مسئولان اجراي يک طرح مصوب و سپس کلنگ اجراي طرح زده مي شود. تازه اين شروع کار است بعد از اين مرحله بايد ببينند که آيا براي زمين مورد نظر معارض وجود ندارد، سپس به دنبال بودجه آن طرح بروند و اگر بودجه تصويب شود فقط براي همان سال است و ممکن است در سال هاي بعد حذف شود در حالي که طرح هاي عمراني قبل از آغاز هر طرح اجرايي بايد بودجه هاي مرتبط به آن در بودجه هاي سالانه لحاظ و توسط مسئولان مرتبط پي گيري شود تا در زمان مقرر به نتيجه برسد در غير اين صورت مشمول مرور زمان شده و طرح ها به صورت نيمه تمام رها خواهند شد.

۷۵۰ طرح راه سازي در دست اجرا
مديرکل راه و شهرسازي مازندران در اين باره مي گويد: در حال حاضر بيش از ۷۵۰ طرح راه سازي در سطح محورهاي ارتباطي استان مازندران در حال اجراست. علي اسد مي افزايد: اتمام پروژه هاي راه سازي يکي از اولويت هاي عمراني در استان مازندران محسوب مي شود که در صورت اختصاص اعتبارات لازم تا پايان سال ۹۲ بيشتر طرح هاي راه سازي استان به پايان خواهد رسيد. مديرکل حوزه راه سازي شمال کشور در اين باره مي گويد: کمربندي شمالي ساري تا پايان سال جاري به بهره برداري خواهد رسيد.حسن کلهر مي افزايد: کمربندي شمالي ساري به دليل محدوديت ها و مشکلات اعتباري همواره مورد کم توجهي بوده که با برگزاري جلساتي که با حضور استاندار مازندران و رئيس شوراي اسلامي شهرسازي تشکيل شد اين طرح در حال حاضر در اولويت کاري اين سازمان قرار گرفته و با تقسيم بندي آن به دو مسير جداگانه و دو پيمانکار جديدي که براي آن انتخاب شده است، اميدواريم با شتاب ايجاد شده شاهد بهره برداري آن تا پايان سال جاري باشيم.

مديرکل ورزش و جوانان استان مازندران در اين باره مي گويد: اعتباري بالغ بر ۸۴ ميليارد ريال براي اتمام طرح هاي ملي و مبلغ ۴۵ ميليارد ريال براي طرح هاي عمراني استاني در سال جاري اختصاص يافت. نصرا... پريچهره مي افزايد: در راستاي اختصاص اعتبار براي طرح هاي نيمه تمام ملي در استان مازندران مبلغ ۲۴ ميليارد ريال براي اتمام پيست دوچرخه سواري ساري که بيش از ۱۵ سال از آغاز آن مي گذرد و ۳۰ ميليارد ريال براي طرح سالن ۶ هزار نفري که بيش از ۲۰ سال از شروع آن مي گذرد اختصاص يافت. وي ابراز اميدواري کرد با تکميل طرح هاي نيمه تمام تا پايان سال ۹۱ سرانه فضاي ورزش در مازندران به حد استاندارد کشور برسد.

هاشم پور رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران هم در اين باره مي گويد: بهره برداري از واحدهاي صنعتي نيمه کاره داراي توجيه استان تا سال آينده در قالب طرح مهر ماندگار انجام مي شود.وي مي افزايد: اين طرح هاي قابل بهره برداري در حال حاضر از پيشرفت فيزيکي بالايي برخوردار بوده و با تخصيص اعتبارات و تسهيلات، قابليت بهره وري و اشتغال زايي وسيعي را به دنبال خواهند داشت.

۸۰۰ طرح در حال اجراست
معاون عمراني استانداري مازندران هم در اين باره مي گويد: در حال حاضر تعداد طرح هاي در حال اجرا و نيمه تمام مازندران يک هزار و ۸۰۰ مورد است. عيسي هاشمي مي افزايد: از اين تعداد، عمليات ساخت حدود ۸۰۰ طرح طبق برنامه زمان بندي در حال انجام است و اجراي بقيه طرح ها به علت کمبود اعتبارات به کندي پيش مي رود. وي با بيان اين که اجراي تعداد زيادي از اين طرح ها در مازندران مربوط به قبل از شکل گيري دولت نهم است تاکيد مي کند در مورد تخصيص به موقع اعتبارات شاهد بهره برداري بيشتر اين طرح ها تا پايان دولت دهم خواهيم بود.

چکيده
يکي از مشکلات اصلي که استان مازندران با آن روبه روست سرعت کند اجراي طرح هاي عمراني در حال اجرا در اين استان است. در حال حاضر ۱۸۰۰ طرح عمراني با پيشرفت فيزيکي ۱۰ تا ۹۰ درصد در مازندران در حال اجراست که اتمام آن ها نيازمند اعتبارات کافي و به موقع است تا در زمان مقرر به پايان برسند. هرچند مسئولان استاني پي گير بهره برداري زودهنگام طرح ها و پروژه هاي نيمه تمام هستند اما مهم ترين مشکل در اين راه اختصاص اعتبارات است که بايد توسط مسئولان دستگاه هاي ملي و برنامه ريزان کشوري مورد توجه قرار گيرد. حال آن که استان مازندران با سالانه ۳۰ ميليون گردشگر و مسافر خود يک استان ملي است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved