آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 27 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 16 May

ادامه روند آلودگی هوا فاجعه ‌آميز است

ملت آنلاین: باز هم روايت آلودگي هواي تهران خبر ساز شد. انگار قرار نيست اين مشكل از شهرهاي بزرگ به‌ويژه شهر تهران بيرون رود. با این تفاوت که آلودگی این بار نه به دلیل گاز منو اکسید کربن که به دلیل ریز گردهایی است که از مرزهای غربی و جنوبی کشور وارد شده اند. بارندگي‌هاي چند روز اخير هم كارساز نبوده است و به گفته كارشناسان افزايش غلظت آلاينده‌ها و گرد و غبار به مرز هشدار رسيده است. ماجراي مبارزه با آلودگي هواي تهران امروز به يك سرگرمي تبديل شده است.

بهروز دهزاد كارشناس محيط زيست در حوزه اكولوژي در رابطه با تبعات ادامه آلودگي در شهرها از جمله تهران مي‌گويد: ادامه اين روند در طولاني مدت فاجعه‌آميز است به‌طوريكه اكنون اين فاجعه را با افزايش مراجعان به بيمارستان‌ها درباره مشكلات تنفسي و ريوي شاهد هستيم.

او مي‌افزايد: اين روزها با افزايش ميزان گرد و غبار در تهران روبه‌رو هستيم كه تداوم آن تاثير زيادي بر بخش كشاورزي دارد. اين ذرات در هنگام شب كه رفت و آمد به حداقل ممكن مي‌رسد فرصت كافي براي نشست پيدا مي‌كنند و روز بعد با حركت افراد و ماشين‌ها بلند مي‌شوند. دهزاد ادامه مي‌دهد: بخشي از اين گرد و غبار از طريق آب به سفره‌هاي آب زيرزميني وارد شده و از آن طريق وارد چرخه كشاورزي مي‌شوند، در نسوج گياهان نفوذ يافته و به شكل غير مستقيم مجددا آسيب‌هايي به بدن انسان مي‌رسانند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved