آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 15 May

مرتضوی اسرار توافقش با حداد را برملا کرد

جـــرس: همزمان با بالا گرفتن مباحث درباره ریاست مجلس و طرح موضوع "قول شرف" به عنوان یکی از نقاط ضعف حداد عادل، مرتضوی با انتشار یک نامه، ضمن تکذیب قول شرف، از شکایت خود از احمد توکلی خبر داد و با بیان قبول داشتن نامه حداد عادل، عملا به یاری او آمد.

سعید مرتضوی به اظهارات احمد توکلی مبنی بر "قول شرف" در زمان مطرح شدن استیضاح وزیر کار پاسخ داد.

به گزارش ایسنا، در نمابر ارسالی از سوی محمد اصلانی وکیل مدافع مرتضوی به نقل از وی با اشاره به اینکه مطلب مذکور توسط چهار دستگاه صوتی ضبط شده، آمده است: "اینجانب از طریق یکی از وکلای دادگستری شکایتی را علیه ایشان به عنوان نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تنظیم و از مرجع قضایی خواسته‌ام که آقای توکلی نوار مورد ادعای خود را ارائه کنند. این پرونده از تاریخ سی فروردین امسال در شعبه نهم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران مطرح رسیدگی است که تا به امروز خبری از نتیجه آن ندارم."

مرتضوی در این جوابیه، بحث "قول شرف" را "سوژه‌ای جهت تخریب و انتقام‌گیری از خدمات گذشته‌" و همچنین "تدارک جنگ روانی و تبلیغاتی علیه خود" دانسته است.

متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک ادعا کرد: "اینجانب خداوند سبحان را شاهد می‌گیرم که چنین لفظی (قول شرف) را نه در جلسه با جناب آقای حداد عادل و نه در جلسه با آقای توکلی به کار نبرده‌ام. لفظ «قول شرف» ساخته و پرداخته توکلی است که از ایشان در این خصوص شکایت کرده‌ام و درخواست دارم نوار مورد ادعای خودشان را برای اطلاع عموم ارائه کنند و متاسفانه این دروغ و انتساب ناروا مورد استقبال رسانه‌های بیگانه و معاندینی قرار گرفته است که از «شرف»‌ و «شرافت انسانی» بویی نبرده‌اند و تنها این الفاظ را برای تخریب رقیبان می پسندند و از محتوای آن بی‌خبرند و با درست قلمداد کردن دروغ «قول شرف»، درصدد هستند با ایراد تهمت و افترا و انتساب مطالب کذب به اهداف شوم انتقام‌جویانه خود برسند و آن را مستمسک جنگ تبلیغاتی خود قرار داده‌اند. بدیهی است مفاهیم اخلاقی دارای ارزش ویژه‌ای هستند که نباید آن را در منازعات سیاسی قربانی کرد. تنها قولی که من داده‌ام و همان روز نیز به آن عمل کرده‌ام، اعلام آمادگی برای استعفا بوده است و لاغیر. "

مرتضوی افزود: "حداد عادل نیز همان شب استیضاح مراتب را طی نامه‌ای کتبی به نمایندگان استیضاح‌کننده اعلام و حتی متن نامه را به صورت کامل در نیمه‌شب منتشر کردند و نمایندگان محترم نیز بر همان اساس امضای خود را پس گرفتند. در این نامه ذکر هیچ‌گونه قولی به میان نیامده و مبنای استرداد امضاها نیز که این نامه است، به هیچ‌گونه قولی اشاره ندارد و اینجانب نیز همان نامه را که محتویاتش منطبق با واقعیت است و مبنای عمل نمایندگان بوده قبول دارم. جناب اقای حداد عادل نیز در ازای این اعلام آمادگی برای استعفا چندین قول به من دادند که در این متن قابل ذکر نیست و در آخرین جلسه مشترک نیز فرمودند پیگیر آن هستم و با وجود تلاش جناب آقای حداد عادل هیچ یک از آنها تا به حال عملی نشده است. جناب آقای حداد عادل حتی در آخرین تماسی که با هم داشتیم، توقع ترک پست و خدمت از اینجانب نداشته و ندارند و تدبیر ایشان این بود که به گونه‌ای اقدام شود که موجب تحریک برخی نمایندگان نشود."

مرتضوی، توقع توکلی را ترک محل خدمت و تمرد از دستور و ماموریت مافوق دانسته و می‌افزاید: "این امر جرم بوده و کسی که از ماموریت و دستور و امر قانونی مقام مافوق تمرد کند، بر اساس قوانین مصوب مجلس محترم شورای اسلامی مرتکب جرم شده و مستوجب تعقیب و مجازات است؛ لذا این‌گونه توقعات از جایگاه نمایندگی مجلس شورای اسلامی با هر انگیزه و نیتی پذیرفته نیست و فتح بابی برای قانون‌شکنی و نقض نظم و امنیت اداری به شمار می‌رود؛ لذا ترجیح می‌دهم قوه قضاییه نسبت به این جرم رسیدگی و اعلام نظر کند تا افکار عمومی با این مطالب بی‌ارزش و ساختگی مشوش نشود."

بر اساس این گزارش، موارد مربوط به توافق مرتضوی وحدادعادل وتماس تلفنی بین این دو و همچنین قولهای حدادعادل به مرتضوی در خبر منتشره توسط خبرگزاری فارس سانسور شده است.

در حالیکه برخی نمایندگان مجلس اعلام کرده بودند که سعید مرتضوی "قول شرف" داده است که به محل کار خود در سازمان تامین اجتماعی باز نگردد، برخی منابع خبری گزارش داده اند که ماجرای این قول شرف دادستان سابق تهران و متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک برای نرفتن به سازمان تامین اجتماعی، همچنان ادامه دارد و در حالیکه نمایندگان معترض به حضور او در این سازمان، دست به دامن دیوان عدالت اداری شده اند، او در مقام رئیس سازمان تامین اجتماعی سخنرانی می کند و آمار عملکرد چهل روزه خود در این سمت را اعلام می کند.

گفتنی است، امروز گزارش شده بود که ماجرای این قول شرف دادستان سابق تهران و متهم اصلی پرونده بازداشتگاه کهریزک برای نرفتن به سازمان تامین اجتماعی، همچنان ادامه دارد و در حالیکه نمایندگان معترض به حضور او در این سازمان، دست به دامن دیوان عدالت اداری شده اند، او در مقام رئیس سازمان تامین اجتماعی سخنرانی کرده و آمار عملکرد چهل روزه خود در این سمت را اعلام نموده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved