آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 23 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 12 May

ارگ بم نیاز به ردیف بودجه جداگانه دارد

نماینده بم در مجلس نبود اعتبار لازم را اصلی ترین دلیل کند شدن روند مرمت ارگ بم می داند و معتقد است که برای افزایش سرعت مرمت ارگ باید ردیف بودجه جداگانه در لایحه بودجه در نظر گرفته شود.

خبرگزاری میراث فرهنگی – گروه مجلس: مقایسه سرعت مرمت ارگ بم در سال های ابتدای و چند سال اخیر از کند شدن روند مرمت ارگ حکایت دارد. نماینده بم در مجلس شورای اسلامی نبود اعتبار لازم را اصلی ترین دلیل این بحث می داند و معتقد است که برای افزایش سرعت مرمت ارگ باید ردیف بودجه جداگانه در لایحه بودجه در نظر گرفته شود.

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی در گفت و گو با خبرگزاری CHN به وضعیت مرمت ارگ تاریخی بم اشاره می کند و می گوید: وضعیت مرمت ارگ بم مثل سال های ابتدایی از شتاب مناسب برخوردار نیست و روند بازسازی آن کند شده است.

او «کمبود اعتبار» را دلیل اصلی کاهش سرعت مرمت ارگ تاریخی بم عنوان می کند و با اشاره به پیگیری هایش برای اختصاص بودجه به این موضوع، می گوید: من بارها موضوع ارگ بم پیگیری کردم ام. اعتباراتی برای این موضوع در نظر گرفته شد و قسمتی از آن پرداخت شده است. اما اگر قرار است بازسازی ارگ با سرعت بیشتری انجام شود و به نتیجه برسد، باید ردیف بودجه مستقلی در لایحه بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شود.

این روزها نمایندگان مجلس شورای اسلامی از رقابت های انتخاباتی فارغ شده اند و لایحه بودجه سال 91 را برای بررسی روی میز گذاشته اند.

غضنفرآبادی با اشاره به برخی کمک هایی که از سوی سازمان های استانی برای بازسازی ارگ بم اختصاص یافته است، می گوید: این چنین کمک هایی برای بم مناسب هستند، اما اگر قرار باشد برای بازسازی تنها به این کمک ها و بودجه های اندک دلخوش باشیم، ادامه بازسازی بم سخت تر می شود.

نماینده بم در مجلس با تاکید بر این که «مسئولا ن میراث فرهنگی استان و کشور باید نگاه ویژه ای به ارگ بم داشته باشند» می‎گوید: بم از جمله بناهای بسیار مهم و کم نظیر است که باید به آن رسیدگی ویژه شود اما در حال حاضر این رسیدگی لازم لحاظ نمی شود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved