آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 18 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Monday 07 May

رژیم سوریه زیر آتشبار انتخابات برگزار می کند

العربیه: رژیم سوریه امروز اولین انتخابات پارلمانی را بعد از صدور قانون جدید تشکیل احزاب برگزار کرد.

این انتخابات در شرایطی برگزار می شود که عملیات نظامی نیروهای رژیم همچنان ادامه دارد ومخالفان اعلام کرده اند این روند که با گلوله باران مناطق مختلف همراه است بیانگر عدم جدی بودن نظام برای حل مسالمت آمیز بحران است.

مخالفان این انتخابات را " اقدامی مضحک " به هدف ادامه حکومت رژیم بشار اسد توصیف کردند.

گروه های مختلف مخالف نظام خواستار تحریم انتخابات و آغاز اعتصاب علیه رژیم شدند.

در همین حال کمیته محلی انقلاب سوریه اعلام کرد بر اثر انفجار شدیدی که شهرک " التل " در حاشیه دمشق را به لرزه در آورد چند نفر از جمله چند کودک زخمی شدند.

در منطقه " الحراک " در درعا نیز درگیری شدیدی با اسلحه سنگین بین مخالفان و نیروهای دولتی به وقوع پیوست.

کمیته مردمی انقلاب سوریه همچنین اعلام کرده است منطقه " جبل الزاویه " در ادلب به شکل پراکنده شاهد گلوله باران سنگین توسط نیروهای امنیتی بود.

در حلب نیز نیروهای امنیتی به سمت شرکت کنندگان در یک تظاهرات خیابانی آتش گشودند و چند تن از آنان را زخمی کردند.


نخست وزیر ترکیه: پیروزی دور نیست

به گزارش خبرگزاری فرانسه، نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه خطاب به پناهجویان سوری که در پی سرکوب خونین اعتراضات سوریه به ترکیه پناهنده شده اند، اعلام کرد، پیروزی شما دور نیست.

در حال حاضر بیش از 23 هزار پناهجوی سوری در ترکیه بسر می برند. همچنین بخش عمده ای از نیروهای اپوزیسیون سوریه و ارتش آزاد این کشور نیز در ترکیه مستقر هستند.

رجب طیب اردوغان که از یکی از اردوگاههای پناهجویان سوری در مرز ترکیه و سوریه دیدن می کرد، خطاب به آنها گفت، شما هر روز قوی تر و رژیم بشار اسد هر روز ضعیف تر می شود، ترکیه در کنار مردم سوریه است و پیروزی شما دور نیست.

این در حالیست که روز گذشته برخی از شهرهای سوريه شاهد تظاهرات گسترده و تشييع پيکرهای جان باختگان روز جمعه بود. تظاهرکنندگان خواهان سرنگونی ديکتاتور خونريز سوريه شدند.

از سوی دیگر گروهی از ارتشيان رژيم سوريه، در شهر رستن، به صفوف ارتش آزادی سوريه پيوستند. آنها سوگند ياد کردند از مردم در مقابل رژيم بشار اسد دفاع کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved