آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 05 May

تحریمها مانع رسیدن کمکهای رژیم به لبنان است

رئیس جمهور لبنان گفت تحریم ها علیه جمهوری اسلامی، مانعی در برابر کمک های این رژیم به لبنان است.

به گزارش سایت عصر ایران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، میشل سلیمان اضافه کرد: تحریم های بین المللی علیه ایران مانع از بررسی پیشنهادات تهران در زمینه اعطای سلاح و برق به لبنان می شود.

سلیمان در گفتگو با خبرنگاران در محل کاخ ریاست جمهوری لبنان در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا تحریم ها علیه ایران ، لبنان را از پذیرش پیشنهادات ایران در زمینه صادرات برق یا سلاح منع می کند یا خیر گفت: ما در زمینه توافقنامه های همکاری میان دو کشور مذاکره کردیم اما قطعنامه ها و احکام (تحریم) و چگونگی مبادلات پولی و بانکی مانعی در برابر این کمک های ایران هستند.

وی افزود، بخشی از قدرت لبنان، بانک های این کشور هستند و در همین ارتباط محدودیت ها و ممنوعیت هایی علیه بانک های لبنان وجود دارد که نمی توان از آنها عبور کرد.

محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ایران در سفر اخیر خود به بیروت، مذاکراتی را با مقامات لبنانی برگزار کرد و آمادگی تهران را برای صادرات برق به این کشور و ساخت تاسیسات تولید برق در لبنان اعلام کرد.

مقامات جمهوری اسلامی پیش از این هم به دولت لبنان پیشنهاد صادرات سلاح داده بودند.

*****

حاتم بخشی معاون احمدی نژاد به حزب الله لبنان

در حالی که میلیونها ایرانی زیر خط فقر بسر می برند و اکثريت مردم ايران تحت فشارهای خرد کننده قرار دارند، رحيمی معاون اول احمدی نژاد برای حمايت از حزب الله لبنان متعهد شد که با ساختن سد و انتقال نيرو، برق سراسر لبنان را تأمين کند.

رحيمی که در منطقه حزب الله در جنوب لبنان صحبت می کرد، گفت: جمهوری اسلامی ايران مصمم است در جهت تقويت دولت لبنان نسبت به انتقال برق به اين کشور اقدام کند و روشنايی را به خانه های مردم لبنان بازگرداند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved