آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 05 May

تخریب حمام فین‌ کاشان در پروژه مرمتی

سقف و دیواره‌های حمام‌فین در حالی بر اثر بی‌توجهی و باز گذاشتن شیرآب دچار نم زدگی و رطوبت شدید شد که این اتفاق هنگام مرمت این حمام افتاده است. پیمانکار این پروژه ضمن تقبل خسارت‌های وارده قرار است همچنان پروژه را ادامه دهد.

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ چندی پیش درحالی سقف و دیوارهای حمام فین‌ کاشان بر اثر بی‌توجهی و باز نگهداشتن شیرآب دچار رطوبت و نم زدگی شدید شد که برخی احتمال ریزش بام و سقف حمام را پیش‎بینی می‌کنند. اما هم‌اکنون یکی از کارشناسان میراث‌فرهنگی کاشان معتقد است آسیب‌دیدگی حمام برآورد هزینه‌شده و خسارت‌های وارده کاملا جزیی است.

به‌گزارش CHN، حمام فین کاشان که توسط پیمانکار منتخب سازمان میراث‌فرهنگی در دست مرمت بود به‌دلیل بازبودن شیرآب سقف و دیوارهای حمام دچار رطوب و نم‌زدگی شدید شد. تخریبی که به گفته فعالان و دوستداران میراث‌فرهنگی در پروژه مرمتی صورت گرفت و به نگرانی‌های فعالان میراث‌فرهنگی درخصوص حفظ و نگهداری آثار تاریخی دامن زد.

حریری عضو انجمن دوستداران سیلک با اشاره به اینکه پروژه مرمتی حمام فین کاشان توسط پیمانکار درحالی انجام می‌شود که در اثر بی‌توجهی و فراموشی کارگران تمام سقف و ستون‌ها نم کشیده و هم‌اکنون این حمام در وضیت مناسبی به سر نمی‌برد.

این درحالی‌است که یکی از کارشناسان میراث‌فرهنگی کاشان که پروژه‌های مرمتی آثار تاریخی کاشان را به‌عهده دارد به CHN می‌گوید: «درحال‌حاضر پروژه مرمتی حمام فین در حال اصلاح است و تمام بام حمام فین در حال مرمت است.»

وی که نخواست نامش عنوان شود در ادامه گفت: «قسمتی که دچار رطوبت و نم‌زدگی شده بود خیلی سریع رسیدگی و هرگونه خسارتی که به حمام وارد شد برآورده هزینه شده و پیمانکار هم متقبل به پرداخت است. درحال‌حاضر مرمت این پروژه ادامه دارد.

هم‌اکنون بام‌سازی و اصلاح وضعیت بام درحالی در دست انجام است که پیش از این دیوارها و بام حمام فین بر اثر بی‌توجهی و باز گذاشتن دچار رطوبت شدید شده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved