آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 16 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Saturday 05 May

بازرسی از پارچین در مذاکرات اتمی اولویت دارد

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته است، بازرسی از مجتمع نظامی پارچین در مذاکرات اتمی با رژیم تهران اولویت دارد. جمهوری اسلامی تا کنون اجازه بازدید از این محل مشکوک هسته ای را نداده است.

صدای آمریکا به نقل از خبرگزاری رویتر اعلام کرد که بازرسی از یک پایگاه عمده نظامی جمهوری اسلامی، اولویت آژانس بین المللی انرژی اتمی در جریان از سرگیری مذاکراتش با رژیم تهران است.

به گفته یوکیا آمانو (دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی)، رژیم تهران هنوز به درخواست آژانس برای بازدید از مجتمع نظامی پارچین واکنشی مثبت ارائه نداده است.

وی به خبرنگاران گفت ولی ما مایلیم مسئله پارچین را پیگیری کنیم زیرا ممکن است در آنجا تحقیقات اتمی مرتبط با برنامه تسلیحات هسته ای انجام گرفته باشد.

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود، لازم است که ما به تمامی مسائل حل نشده بپردازیم اما پارچین برای ما یک اولویت است، و ما باید از آنجا شروع کنیم.

دیپلمات های غربی می گویند که رژیم تهران از پاسخ دادن به درخواست آژانس بین المللی انرژی اتمی برای بازرسی از پارچین طفره می رود. آنها همچنین حدس می زنند که رژیم تهران ممکن است سرگرم پاک کردن این پایگاه نظامی واقع در جنوب شرقی تهران از هرگونه مدرک و اثر ثابت کننده جرم تا پیش از موافقت با بازرسی ها باشد.

دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته آژانس متوجه بعضی فعالیت ها در پارچین شده است و دیپلمات های غربی نیز با اشاره به تصاویر ماهواره ای می گویند، آژانس اتمی به احتمال انجام عملیاتی برای پاکسازی آثار جرم در پایگاه نظامی پارچین ظنین است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved