آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 15 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Friday 04 May

اطلاعیه مطبوعاتی؛ نمایشگاه کتاب ایرانیان مقیم اسرائیل

در تاریخ سه شنبه 1/5/2012 دومین نمایشگاه کتاب و نشریات ایرانیان مقیم اسرائیل در سالن ورودی خانه کوروش (واقع در شهر خولون - حومه تل آویو) با پشتیبانی و همیاری نشریه شهیاد و سازمان دوستی ایران و اسرائیل برگزار گردید.
در این جشنواره 21 نویسنده، محقق، سازمان و ناشر ایرانی بیش از یکصد اثر خود بزبانهای فارسی و عبری با عناوین مختلف را برای فروش به معرض عموم گذارده بودند.
از اولین دقایق شروع برنامه سیل بازدیدکنندگان و علاقمندان از سراسر کشور به محل نمایشگاه سرازیر شده و تا آخرین دقایق آن همچنان ادامه داشت.
صدها نفر ایرانی و اسرائیلی اعم از زن و مرد و پیر و جوان ضمن دیدار از آثار ارائه شده توسط مسئولین حاضر در تالار جشنواره، بطور بیسابقه ای به خرید این کتابها میپرداختند. نکته قابل توجه حضور نمایندگانی از ارتش دفاعی اسرائیل، دانشجویان زبان فارسی از دانشگاههای مختلف کشور و نیز عموم علاقمندان به ادب و فرهنگ ایران بود که به خرید هرگونه کتاب فارسی و عبری در رابطه با ایران علاقه نشان میدادند.
بگفته کمال پنحاسی سردبیر نشریه شهیاد و مدیرکل سازمان دوستی ایران و اسرائیل که بانی این برنامه فرهنگی میباشد، جامعه ایرانی مقیم اسرائیل که حدود 180 هزار نفر تخمین زده میشود بیشتر به کتابهایی در زمینه شعر، داستان و بیوگرافی علاقه نشان داده و اکثرا هم در همین رابطه کتابهایشان را منتشر می نمایند. بگفته او استقبال پرشور مردم از این برنامه از یکسو نشانگر عشق و علاقه ایرانیان به آثار نوشتاری و بخصوص فرهنگ عمیق ایرانزمین و از سوی دیگر افتخاری بزرگ برای جامعه ما در کشور اسرائیل بحساب میاید. از اینرو امید است که سال آینده این برنامه برای مدت زمانی طولانی تر و در چندین شهر اسرائیل برگزار گردد.
طی سالهای اخیر علاقمندی اسرائیلی ها به کتابهای نویسندگان ایرانی بسیار افزایش نشان میدهد و تاکنون چندین آثار پرفروش از این نویسندگان به زبان عبری منتشر شده است. همچنین تعدادی از مشهورترین نویسندگان اسرائیلی نیز ایرانی الاصل بوده و افرادی چون خانمها سارا اهرونی، پری ثانی و دوریت ربی نیان کتابهایشان جزو پرفروش ترین کتابهای اسرائیل شناخته شده است.
از آغاز تاسیس کشور اسرائیل تاکنون این دومین باری بود که چنین جشنواره ای در این کشور برگزار میگردد. نخستین جشنواره کتاب و نشریات ایرانیان حدود سه سال قبل و باز با ابتکار نشریه شهیاد برپا شده بود.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved