آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 02 May

لوازم آرايش، بيشترين دارايی دختران مددجو

سرپرست کميته امداد امام (ره) هشدار داد:
لوازم آرايش، بيشترين دارايي دختران مددجو
دانشگاه‌ها نشخواركننده ادبيات سكولاريستي و ليبراليستي هستند

روزنامه مردمسالاری: استفاده از لوازم آرايشي و بهداشتي در ايران ديگر نه سن خاصي دارد و نه قشر خاصي. امروزه اکثر دختران و زنان ايراني استفاده از لوازم آرايشي را جزو لاينفک زندگي خود مي‌دانند و اين تمايل باعث شده کشورمان تبديل به بزرگترين مصرف کننده لوازم آرايش در خاورميانه و هفتمين واردکننده لوازم آرايشي در جهان شود. اين در صورتي است که در کشورهاي غربي استفاده از لوازم آرايشي بيشتر در افراد مسن و سالخورده ديده مي‌شود اما در کشور ما اين قضيه بالعکس اتفاق مي افتد به صورتي که به جرات مي‌توان گفت سن استفاده از لوازم آرايشي به سن و سال دختران در دبستان رسيده است.

درباره افزايش گرايش جوانان و دلايل پايين آمدن سن مصرف‌کنندگان اين مواد جامعه شناسان معتقدند گاه آرايش بيش‌از حد و غير متعارف در دختران و پسران جداي از دلايل شخصيتي و رفتار فردي تبديل به ابزاري براي کسب قدرت اجتماعي و لجبازي مي‌شود و آنها دهن‌کجي خود به برخوردهاي نسنجيده اجتماع و خانواده خود را با استفاده از آرايش‌هاي تند و گاه زننده نشان مي‌دهند. و تمامي اين موارد هم ناشي از فقر فرهنگي خانواده‌ها، عدم راهنمايي مناسب جوانان در سنين نوجواني و بلوغ،تعصبات کور و بي‌منطق است که باعث عصيان جوانان از اين راه و در پي آن بي‌احترامي آنها به عرف جامعه مي‌شود. حال در اين ميان شايد استفاده از لوازم آرايشي در بين قشر پايين و فقير جامعه بالاتر از ديگر قشرها باشد و اين موضوع هم مي‌تواند ناشي از فقر فرهنگي باشد که در اين مورد حتي نسبت به فقر اقتصادي و مالي هم برتري يافته است که باعث شده با توجه به فقر اقتصادي، استفاده و خريد لوازم آرايشي جزو لاينفک اکثر اين جوانان باشد و قطعا اين موارد ريشه‌اي هم در حس خود کم‌بيني و عدم اعتماد به نفس در بين اين افراد دارد و مي‌خواهند با استفاده از لوازم آرايشي و آراستن خود به ظواهر گوناگون باعث جلب توجه در جامعه شوند و کمبودهاي خود را به اين صورت جبران نمايند. در اين راستا سرپرست کميته امداد هم بر اين اعتقاد است علي‌رغم فقر اقتصادي لوازم آرايشي بيشترين دارايي دختران مدد جوست.سرپرست كميته امداد امام خميني (ره) با اشاره به نتايج پژوهش انجام شده در كميته امداد امام خميني(ره)گفت:‌ طبق نتايج اين پژوهش، بيشترين دارايي دختران مددجو علي‌رغم فقر اقتصادي آنها، «لوازم آرايش» است.

به گزارش ايسنا، حسين انواري در چهل و ششمين جلسه ستاد ملي ساماندهي امور جوانان، با بيان اينكه نتايج پژوهش انجام شده در كميته امداد نشان مي‌دهد، بيشترين دارايي دختران مددجو عليرغم فقر اقتصادي آنها، لوازم آرايش است، اظهار كرد: اين موضوع نشان مي‌دهد فقر اقتصادي مانع شكل‌گيري اخلاق سالم و فرهنگ مناسب در اين دختران شده است.

وي در ادامه افزود: جوانان تحت پوشش كميته امداد علاوه بر مسائلي كه جوانان در سطح جامعه با آن روبرو هستند، دچار مشكل فقر اقتصادي و نارسايي‌هاي فرهنگي نيز هستند. سرپرست كميته امداد در ادامه تاكيد كرد: بايد با تعامل ارگان‌هاي مختلف برنامه‌ريزي و اجراي برنامه‌هاي مناسب نسل جديد را به سلامت از اين مرحله عبور داد تا براي آينده نظام و انقلاب ما موثر واقع شوند.

انواري در ادامه عنوان كرد: سلامت جسمي و رواني خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد مخدوش است. آنچه در امداد تلاش مي‌شود تا به آن دست يابيم، بازگرداندن تعادل از دست رفته و سلامت به اين خانواده‌هاست. وي در ادامه با بيان اينكه عمده توجه و نگاه در كميته امداد به خانواده است، گفت: اگر بتوانيم چهارچوب خانواده را استحكام بخشيم، فرزندان و خانواده نيز در مقابل تهاجمات بيمه مي‌شوند.سرپرست كميته امداد افزود: خانواده‌هاي تحت پوشش كميته امداد اغلب افسردگي‌هاي بالا و بيماري‌هاي رواني دارند و نگراني‌ها در اين خانواده‌ها زياد است و افق آينده بسته است و تازيانه‌هاي محروميت از گذشته به گونه‌اي بر گردشان نواخته شده كه آثارش همچنان به جا مانده است و اين افراد جسارت استفاده از استعدادهايشان را ندارند.وي افزود: رويكرد سال جاري كميته امداد كارآفريني در خانواده‌ها در راستاي سوق دادن آنها به سمت بازتواني است. انواري در ادامه با بيان اينكه در حوزه جوانان بايد برنامه‌ريزي‌ها به گونه‌اي باشد كه با لحاظ شرايط خانواده انجام شود، اظهار كرد: دوران بلوغ و نوجواني فرصت استثنايي براي بازسازي جوان است، چرا كه مي‌توان همه نارسايي‌هايي كه از گذشته با كودك همراه بوده است را جبران كرد و اگر بتوانيم در اين سن سرمايه‌‌گذاري لازم را انجام دهيم، تمام عوارض سوء گذشته پاك مي‌شود.وي در ادامه با اشاره به محيط‌ هايي كه جوان در آنها به سر مي‌برد، گفت: خانواده، دوستان، محيط اجتماعي و بستگان جوان نياز به سرمايه‌گذاري جدي دارند و تمام اينها نيازمند يك كار بين بخشي است و يك سازمان يا ارگان به تنهايي نمي‌تواند از عهده اين امر برآيد تا بتوان نيروي انساني مورد نياز جامعه را ساخت.

سرپرست كميته امداد در ادامه تاكيد كرد: در حال حاضر دانشگاه‌هاي ما نشخوار كننده ادبيات سكولاريستي و ليبراليستي هستند و مبناي دين در تربيت اين دوره زندگي جوانان مفقود است.

وي در پايان تاكيد كرد: تمام دستگاه‌ها در زمينه تعليم و تربيت جوانان تا رسيدن به نقطه مطلوب همكاري داشته باشند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved