آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 اردیبهشت ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 22 April

آثار احتمالی شمال غرب تهران در خطر

آثاری که به دنبال حفاری شرکت آب و فاضلاب تهران در منطقه شمال غرب این کلان شهر به دست آمده، همچنان در خطر است. روابط عمومی آب و فاضلاب اعلام کرد که هنوز نامه مکتوبی برای قطع حفاری‌‌های این شرکت از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فرستاده نشده است.

خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه میراث فرهنگی- چندی پیش به صورت اتفاقی هنگام حفاری شرکت آب و فاضلاب، آثاری تاریخی به دست آمد که این آثار از سوی یک عابری که از قضا باستان شناس بود، رسانه‌ای شد. بعد از این خبررسانی بود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تهران متوجه چنین کشفی شد.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری تهران پس از در جریان قرار گرفتن از وجود این آثار اعلام کرد که به زودی هیات باستان شناسی به این منطقه اعزام و حفاری‌های علمی آغاز می‌‌شود.

با این وجود تماس‌ها با روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب نشان داد که تا کنون هیچ گونه نامه کتبی برای قطع حفاری در این منطقه دریافت نکرده‌اند تا بر اساس این نامه فعالیت‌های حفاری این شرکت متوقف شود.

به گفته این مسئول روابط عمومی، تا کنون گفت و گوی شفاهی صورت گرفته است اما گفت و گوی شفاهی مانعی برای ادامه فعالیت‌ها در این قسمت نیست و باید نامه کتبی ارسال شود.

به نظر می‌رسد که آثار به دست آمده دارای قدمت تاریخی بوده و نیازمند مطالعات و پژوهش‌های علمی است و باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود، در غیر این صورت بار دیگر تهران بخشی از میراث تاریخی خود را به دلیل فعالیت‌های عمرانی از دست می‌دهد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved