آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 27 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 15 April

شرکت نمایندگان پارلمان در مبارزۀ مسلحانه علیه طالبان

رادیو فرانسه: حداقل شش حملۀ تروریستی انتحاری به طور هم‌زمان توسط طالبان اجرا شد که سه مورد آن در مرکز کابل بود. سخنگوی طالبان این حملات را نشانۀ شروع عملیات "بهاری" اعلام کرد. در کابل، سفارتخانه‌های کشورهای غربی و همچنین مقر ناتو از اهداف اصلی بوده است. اما ظاهراً هیچکس، به غیر از تروریست‌های انتحاری در این رویدادها کشته نشده است.

علاوه بر کابل، طالبان حملاتی را در ولایات پکتیا و لوگر به اجرا گذاشته‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد، یکی از سخنگویان طالبان، در تماسی با خبرگزاری فرانسه، حملات امروز (یکشنبه) را "آغازگر تهاجم بهاری" طالبان توصیف کرد.

طالبان معمولاً حملات خود را طی فصل زمستان کاهش می‌دهند و به استراحت می‌پردازند و سپس با آغاز بهار فعالیت خود را از سر می‌گیرند.

به گفتۀ ذبیح‌الله مجاهد "دولت کابل ادعا کرده بود که طالبان دیگر قادر نخواهند بود حملات بهاری خود را از سرگیرند، اما عملیات امروز ما نشانگر آغاز این تهاجم است".

قبل از تماس ذبیح‌الله مجاهد با خبرگزاری فرانسه، طالبان اعلام کردند که از جمله پارلمان افغانستان و همچنین محلۀ سفارتخانه‌ها را هدف گرفته‌اند. به گفتۀ آنان، حمله به سفارتخانه‌های بریتانیا و آلمان جزء الویت‌ها بوده است.

در این عملیات، سه موشک به سوپرمارکتی نزدیک سفارت آلمان اصابت کرد. همچنین یک نارنجک به طرف منزل یک دیپلمات انگلیسی پرتاب شد.

چند تن از نمایندگان پارلمان افغانستان به خبرگزاری فرانسه گفتند که "همراه با محافظان خود، در نبرد مسلحانه علیه گروهی از طالبان که ساختمان شش طبقۀ مقابل پارلمان را در اختیار گرفته بودند" شرکت جسته‌اند.

ظاهراً طالبان قصد نفوذ به ساختمان مجلس را داشته‌اند اما در نهایت ناچار به پناه گرفتن در ساختمان روبرو شده‌اند.

به نوشتۀ خبرگزاری رویترز، تا ساعت سه بعدازظهر یکشنبه به وقت اروپا، هیچ گزارشی مبنی بر وجود تلفات جانی در این حملات – به غیر از تروریست‌های انتحاری- دریافت نشده است.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرد بررسی های اولیه درباره حملات امروز کابل از دخالت گروه حقانی در این اقدامات تروریستی حکایت دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved