آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 23 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 11 April

تروریست نژادپرست نروژی: پشیمانم که بیشتر نکشتم

"آندرس بریویک" تروریست نروژی که در دو حمله در تابستان سال گذشته میلادی 77 نفر را به قتل رساند، نه تنها به جرم خود اعتراف کرده بلکه از اینکه چرا بیشتر مرتکب جنایت نشده پشیمان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه خبری "ای بی سی نیوز" گزارش داد در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز محاکمه این راستگرای افراطی باقی مانده، وی به جرم خود اعتراف کرده است و حتی به خاطر کشتار کمتر مردم بیگناه اظهار پشیمانی کرده است.

بریویک به انفجار بمب هایی که منجر به مرگ هشت تن در مرکز شهر اسلو شد و همچنین به قتل 69 نفر توسط اسلحه گرم در جزیره‌ای تفریحی در اطراف این شهر اعتراف کرده است. وی انگیزه خود را برای ارتکاب چنین جنایاتی جلوگیری از مهاجرت مسلمانان به نروژ بیان کرده است.

بریویک همچنین اعتراف کرده که قصد ترور باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا را نیز زمانی که در سال 2009 برای گرفتن جایزه نوبل به نروژ آمده بود، داشته است.

قبلاً گروهی از پزشکان با معاینه این فرد، در گزارشی او را روان پریش خوانده و اعلام کرده بودند که به اسکیزوفرنی پارانوئید مبتلاست.

در گزارش گروه اول پزشکان اینگونه آمده بود که برویک هنگام ارتکاب حملات مسلحانه سال گذشته‌، در شرایط بحرانی روانی قرار داشته است. بسیاری از خویشان و بازماندگان قربانیان این حملات بر این باورند که عامل این کشتارها هرگز جنون نداشته و کاملاً عاقل است.

این در حالی است که روانپزشکان منصوب شده از طرف دادگاهی در نروژ نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بریویک عاقل است.

در محاکمه هفته آینده بریویک، دادگاه باید گزارش‌های دو گروه روانپزشک را در قضاوت برای این پرونده مدنظر قرار دهد.

اگر متهم دارای سلامت روانی شناخته شود، به مجازات زندان محکوم خواهد شد و در غیر اینصورت، به یک مرکز روانی انتقال خواهد یافت.

محاکمه این تروریست دوشنبه هفته آینده برگزار خواهد شد. وکیل بریویک می‌گوید که خود او می‌خواهد دادگاه وی را عاقل و مسئول جرمش تلقی کند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved