آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 22 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Tuesday 10 April

صادرات نفت ایران به یونان متوقف شد

اکونیوز:وزیر نفت با اشاره به عدم فروش نفت به چند کشور اروپایی گفت: هم‌اکنون نفت ایران به کشور یونان نیز صادر نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران، رستم قاسمی صبح امروز در حاشیه افتتاح واحد بوتن وان مجتمع پتروشیمی جم در جمع خبرنگاران گفت:‌ این واحدی که امروز در پتروشیمی جم افتتاح شد،موجب اشتغال‌زایی برای منطقه عسلویه و به طور کلی برای مردم کشور می‌شود و به طور کلی صنعت پتروشیمی دراین زمینه پیش قدم است.
وزیر نفت ادامه داد:‌ پتروشیمی صنعت بسیار مهمی است که در ایران به لحاظ ازدیاد خوراک می‌تواند بیش از این توسعه پیداکند.
وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم که در دستور کار دولت است، توسعه این صنعت در بخش‌های مختلف پایین‌دستی و میان‌دستی است که حرکت‌های خوبی نیز در سال جاری و سال گذشته داشته است.
قاسمی بااشاره به اینکه قصد داریم توسعه صنعت پتروشیمی را تنها توسط بخش خصوصی انجام دهیم اظهار داشت:‌ به زودی همه مجموعه پتروشیمی را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم و از این طریق توسعه این صنعت را در صنایع پایین دستی و میان دستی اجرایی خواهیم کرد.
وی با اشاره به اینکه تحریم‌های اروپا علیه نفت ایران سالهای زیادی است که اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: اما خوشبختانه این تحریم‌ها بر صنعت نفت ایران کمترین اثر را داشته و نتوانسته جلوی پیشرفت و اقتدار صنعت نفت را بگیرد.
قاسمی در پایان با اشاره به عدم فروش نفت به چند کشور اروپایی گفت: هم‌اکنون نفت ایران به کشور یونان نیز صادر نمی‌شود.


واردات نفت اسپانیا از ایران کاهش یافت

آمارهای رسمی دولت اسپانیا نشان می دهد میزان واردات نفت این کشور از ایران طی ماه ژانویه 2012 میلادی نسبت به دسامبر بیش از 31 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رویترز میزان واردات نفت اسپانیا از ایران طی ماه ژانویه کاهش داشته و این کشور نفت بیشتری را در این مدت از عراق و نیجریه وارد کرده است .

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا قصد دارد تحریمهای نفتی خود بر ضد جمهوری اسلامی را از ابتدای جولای اعمال کند .

اتحادیه اروپا از کلیه اعضای خود خواسته است تا واردات نفت از ایران را از ابتدای جولای متوقف کنند و از هم اکنون به فکر جایگزین کردن نفت ایران باشند .




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved