آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 17 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Thursday 05 April

نشت آب حاوی مواد راديو اکتيو از نيروگاه فوکوشيما ژاپن

به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو، نزدیک به دوازده تن آب حاوی مواد رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما داییچی ژاپن نشت کرده است و مسئولان شرکت گرداننده این نیروگاه احتمال می دهند که مقداری از این آب وارد اقیانوس آرام شده باشد.

شرکت برق توکیو و متصدی نیروگاه فوکوشیما داییچی ژاپن، تپکو، اعلام کرد آب حاوی ماده رادیو اکتیو بامداد پنجشنبه از لوله متصل به سیستم خنک کننده رئاکتورها نشت کرده است.

این آب که از آن به منظور خنک کردن رئاکتورها استفاده می شود حاوی مقادیر زیادی مواد رادیواکتیو است که در تاسیسات تصفیه آب به جریان انداخته شده تا بار دیگر به عنوان خنک کننده مورد استفاده قرار گیرد.

سخنگوی شرکت تپکو با اشاره به اینکه مسئولان این شرکت نشت آب را در محل اتصال لوله ها تایید کرده اند افزود احتمال می رود مقداری از آب به سمت خارج از نیروگاه و اقیانوس آرام سرازیر شده باشد.

وی افزود تحقیقات درباره علت نشت آب و اینکه چه میزان از آن وارد اقیانوس آرام شده آغاز شده است.

بنا بر اعلام شرکت تپکو، ماه گذشته نیز نزدیک به یکصد و بیست تن آب حاوی مواد رادیواکتیو از نیروگاه فوکوشیما نشت کرد و حدود هشتاد لیتر آن به سمت آبهای اقیانوس آرام سرازیر شد.

این نیروگاه که در دویست و بیست کیلومتری شمال شرق توکیو واقع شده است در سونامی و زمین لرزه مهیبی که ماه مارس سال گذشته ژاپن را لرزاند به شدت آسیب دید.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved