آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 13 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Sunday 01 April

سخنگوی رژیم: هر تهدیدی را جدی می‌گیریم و آماده ایم

خبرگزاری فارس در گفت‌وگویی ۲ ساعته با رامین مهمان‌پرست سخنگوی دستگاه دیپلماسی و دستیار ویژه وزیر که بعد از تغییر ساختار علاوه بر این سمت، عهده‌دار ریاست مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه نیز شده، تحولات سال ۹۰ در عرصه سیاست خارجی بررسی و برنامه‌های دستگاه دیپلماسی در سال ۱۳۹۱ را بررسی کرده است.

مهمان‌پرست در این گفت وگو بر این باور است که دستگاه دیپلماسی در سالی که گذشت سال پرکاری را پشت سر گذاشت.

وی درباره روابط جمهوری اسلامی و کشورهای غربی گفت: امیدوار است در سال جدید کمتر شاهد رفتارهای زیاده طلبانه از سوی کشورهای غربی باشیم و آنها واقعیت و اقتدار جمهوری اسلامی را بپذیرند و به حقوق ملت ما احترام بگذارند.

سخنگوی وزارت خارجه درباره روابط تهران و لندن نیز معتقد است که زمینه برای توسعه روابط با همه کشورهای اروپایی حتی انگلیس، می‌تواند آماده باشد و در عین حال عنوان می کند که شرط یک رابطه خوب و پایدار، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم پیگیری سیاست دخالت در امور داخلی ایران و احترام به رأی مردم و حقوق ملت ایران برای دسترسی به دانش و پیشرفت است.

مهمانپرست در باره احتمال حمله نظامی نیز گفت: ما در اوج آمادگی هستیم و هر تهدیدی را حتی با ضریب احتمالی پایین، جدی می‌گیریم. بنابراین حتی اگر این تهدیدات با اهداف تبلیغاتی صورت گرفته و از دید کارشناسان سیاسی و نظامی جنبه کاملا غیرمنطقی و غیرعقلانی داشته باشد، ولی ما به خاطر اینکه زمینه هر نوع تهدیدی را دور کنیم، بسیار جدی برای مقابله با هر نوع تهدیدی آماده شدیم و به لحاظ عملیاتی در نقطه‌ای هستیم که اگر در این زمینه اقدامی چه به صورت مقطعی و چه نقطه‌ای و چه به صورت گسترده بخواهد صورت گیرد، در اوج آمادگی پاسخ قاطعی را خواهیم داد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved