آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Wednesday 28 March

فردوسی؛ حمله شدید مرجع حکومتی به احمدی نژاد

سایت فرارو: حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند: «یکی از مسئولان کشور جمله عجیبی درباره مکتب ایرانی گفته است که جناب فردوسی مکتب پیامبر(ص) را نجات داد. این چقدر ظلم است به علمایی که از صدر اول تا امروز،‌ در راستای حفظ مکتب اسلام و تشیع مشکلات و ناملایمت‌های زیادی را به جان خریدند».

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم له امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به سخن یکی از مسئولان، مبنی بر این که اسلام توسط بنی امیه و بنی عباس خراب شده بود، و فردوسی آمد و مکتب پیامبر(ص) را نجات داد، اظهار داشتند: «این سخن، ظلم بزرگی است، به علمایی که از ابتدا تا امروز، به دنبال حفظ مکتب اسلام و تشیع بوده هستند».

ایشان افزودند: «یعنی شیخ طوسی، سید مرتضی، سید رضی، شهید اول و شهید ثانی و... حضرت امام (ره) ، که سال‌ها زندان و تبعید را تحمل کرده و خونشان نیز در این راه ریخته شده است،‌اسلام را نجات نداده‌اند و فردوسی آن را نجات داده است».

این مرجع تقلید، با بیان این که خود فردوسی نیز چنین عبارتی را تکذیب می‌کند، اظهار داشتند: «فردوسی گفته است که «بسی رنج بردم بدین سال سی//عجم زنده کردم بدین پارسی»؛ خود می‌گوید که با تلاش‌های زیادی که در این سی سال متحمل شده‌ام، زبان فارسی را زنده کرده‌ام. بنابراین، این که گفته می‌شود، فردوسی مکتب پیامبر اسلام(ص) را نجات داده است،‌ بی انصافی است».

ایشان با بیان این که مشخص نیست این‌ها چه هدفی دارند، خاطرنشان کردند: «برخی می‌گویند که هدف از مطرح کردن این حرف‌ها، این است که با روحانیت مبارزه کنند و نقش آن را کم‌رنگ نمایند،‌ همچنین گفته می‌شود که هدفشان قرار دادن مکتب ایرانی در برابر نظام جمهوری اسلامی ایران است تا ما را از سایر کشورهای اسلامی جدا سازند».

حضرت آيت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کردند: «در شرایطی که با بیداری اسلامی، ارتباط ما با کشورهای اسلامی بیشتر و قوی‌تر می‌شود؛ باید دقت بیشتری داشته باشیم. خوب است که افراد، مراقب سخنانشان باشند و بدانند که این سخن آنان، چه آثار شومی درپی دارد».

گفتنی است رئیس جمهور چندی پیش در سخنانی اظهار داشت: «فردوسی مکتب پیامبر اسلام (ص) را نجات داد.

محمود احمدی نژاد، شامگاه شنبه در اجتماع پرشور ايرانيان مقيم تاجيكستان در محل خانه فرهنگ ايرانيان شاهنامه فردوسي را توحيد نامه، انسان نامه، عدالت نامه و عشق نامه توصيف كرد و گفت: «همه پيامبران براي نجات انسان و نشان دادن راه سعادت و كمال به انسان ها مبعوث شدند؛ اما صرف عرضه كردن اين ارزش ها و نشانه هاي سعادت كافي نبود و لازم بود ملتي، حقيقت اين پيام ها را دريافت كرده و آنها را شكوفا كند».

رييس جمهور، گفت: «ملت ايران پس از پذيرش اسلام مشاهده كرد كه حكومت دوباره به دست امويان و عباسيان افتاد كه بويي از راه و مرام پيامبر نبرده بودند و آنها بر ملت ايران نيز حاكم شده، شخصيت ملت را تحقير و استعدادهايش را لگد مال كردند و در اين شرايط اين فردوسي بود كه هويت موحد ،‌عدالت خواه، آزادي طلب و انساني ملت ايران را مجدداً احيا كرد».

احمدي نژاد افزود: «فردوسي مكتب پيامبر گرامي اسلام را نجات داده و بار حقيقي اين مكتب را از دوش نااهلان برداشته و بر دوش ملت ايران گذاشت و اين ملت نيز الحق به خوبي از عهده ايفاي اين مسئوليت برآمد.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved