آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 فروردین ماه 1391 برابر با 2012 Friday 23 March

بحران سوریه؛ سفر کوفی عنان به روسیه و چین

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کوفی عنان، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه فردا شنبه برای گفتگو در باره بحران این کشور عازم مسکو و پکن خواهد شد.

کوفی عنان اخیرا طرحی را برای توقف خشونت ها در سوریه ارائه کرد که مورد حمایت کشورهای عضو شورای امنیت از جمله چین و روسیه قرار گرفت. طرحی که خواهان پایان همه خشونت ها، ایجاد امکان دسترسی انساندوستانه به آسیب دیدگان و تسهیل یک گذار سیاسی می شود.

آمریکا در هشداری به رژیم سوریه خواستار اجرای طرح کوفی عنان شده، اما به نظر می رسد که بشار اسد با طرح نماینده ویژه سازمان ملل مخالفت کرده است.

این در حالیست که بیانیه روز چهارشنبه شورای امنیت برای حمایت از طرح کوفی عنان، بررسی گام های دیگر را نیز مناسب دانسته است.

احتمالا کوفی عنان برای گفتگو در باره گام های دیگر سازمان ملل در مورد بحران سوریه، عازم روسیه و چین می شود.

پیش تر گزارش شده بود که لحن مقامات روسیه اخیرا در مورد رژیم سوریه قدری تغییر کرده است.


بقا رژيم سوريه تقريبا غيرممکن است

وزير خارجه ترکيه روز پنجشنبه گفت، بشار اسد رئيس جمهور سوريه با شکست در اجرای اصلاحات دموکراتيک در مراحل اوليه بهار عرب، فرصت بقای خود را بر باد داد.

احمد داوود اوغلو قبل از عزيمت به بروکسل برای شرکت در نشست وزاری اتحاديه اروپا گفت، فکر نمی کنم که رژيم بشار اسد با اين خصوصيات بتواند دوام بياورد. رژيمی که عليه مردم خودش در جنگ است و تلاش برای حفظ وضعيت فعلی را دارد، نمی تواند دوام بياورد. اين عليه منطق و جريان تاريخ است.

وی افزود، رژیم سوريه تمامی مشروعيت خود را از دست داده است و بشار اسد به طور مکرر از انجام گفته های خود کوتاهی کرده است.

وزير خارجه ترکيه همچنین با اشاره به بيانيه شورای امنيت سازمان ملل در مورد سوريه گفت، يک طرح عملی بين المللی برای متوقف کردن فاجعه انسانی در سوريه ضرورت دارد.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved