آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 28 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Sunday 18 March

دور تازه تنش‌ها میان مجلس و دولت آغاز شد

سایت دیگربان: نمایندگان مجلس در واکنش به انتصاب سعید مرتضوی به عنوان رئیس صندوق سازمان تامین اجتماعی٬ طرح استیضاح وزیر تعاون را به طور غیر رسمی تحویل هیات رئیسه مجلس دادند.
مراسم معارفه سعید مرتضوی به عنوان رئیس جدید صندوق سازمان تامین اجتماعی روز شنبه (۲۷ اسفند) برگزار شد که ساعاتی پس از آن محمدرضا باهنر از اعلام وصول استیضاح عبدالرضا شیخ‌الاسلامی خبر داد.
آقای باهنر به خبرگزاری فارس گفته است: «در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح اعلام وصول می‌شود.»
پرویز سروری دیگر نماینده مجلس نیز گفته که «توقع ما این بود که این کار صورت نمی‌گرفت زیرا آقای مرتضوی و سوابق او هیچ تناسبی با این مسئولیت ندارد.»
آقای سروری افزوده است: «بهتر است تا دیر نشده وزیر کار این انتصاب خود را پس بگیرد یا اینکه آقای مرتضوی خودش داوطلبانه کنار رود چراکه این کار هزینه کمتری خواهد داشت.»
وی تهدید کرده است در صورت کنار گذاشته نشدن مرتضوی٬ جمعی از نمایندگان مجلس طرح استیضاح وزیر کار را پیگیری خواهند کرد.
احمد توکلی٬ رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس هم گفته است: «انتصاب سعید مرتضوی در تامین اجتماعی هم برای خود وی و هم برای وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکل درست می‌کند.»
«جنبش عدالتخواه دانشجویی» نیز پیش‌تر با انتشار اطلاعیه‌ای مخالفت خود با ریاست سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی را اعلام کرده بود.
از مرتضوی به عنوان متهم ردیف اول وقایع بازداشتگاه کهریزک در سال ۱۳۸۸ نام برده می‌شود که تاکنون به اتهامات وی به روشنی رسیدگی نشده است.
در بازداشتگاه کهریزک دست‌کم چهار تن از معترضان به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ بر اثر خشونت‌ ماموران جان باختند.
خبرگزاری فارس همچنین به نقل از یک منبع آگاه نوشته که انتصاب سعید مرتضوی به سمت مدیر عاملی صندوق تامین اجتماعی بر خلاف میل و اراده وزیر رفاه صورت گرفته است.
این منبع آگاه گفته آقای شیخ‌السلام پس از هفته‌ها فشار «لیدر جریان انحرافی» در ‌‌نهایت حکم انتصاب سعید مرتضوی را صادر کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved