آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 17 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Wednesday 07 March

مجلس خبرگان نباید رهبری را تضعیف کند

سایت دیگربان: محمدرضا مهدوی‌کنی٬ رئیس مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد این مجلس «نباید در جهت تضعیف رهبری حرکت کند» و نظارت خبرگان بر رهبری به معنای «حفاظت» از وی در برابر «حوادث» است.
به گزارش خبرگزاری‌ها٬ آقای مهدوی‌کنی این مطلب را روز سه‌شنبه (۱۶ اسفند) در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری که در دبیرخانه این مجلس برگزار شد٬ بیان کرده است.
وی گفته که «نظارت بر عملکرد رهبری به معنای جلوگیری از حوادثی است که موجب تضعیف ایشان می‌شود.»
مهدوی‌کنی افزوده است: «ما باید به عنوان شاخه‌هایی از شاخه‌های ولایت٬ این درخت تنومند را حفظ کنیم نه اینکه منتظر باشیم اگر در گوشه‌ای اشتباهی صورت گرفت شاخه را بزنیم.»
وی اظهار کرده است: «خبرگان ملت در مقام حفظ ولایت فقیه هستند نه در مقام نقد و تضعیف آن و لذا باید در راه صیانت از جایگاه ولایت فقیه فداکاری و گذشت بیشتر داشته باشیم.»
اظهارات مهدوی‌کنی در شرایطی مطرح می‌شود که پیش‌تر عباس نبوی، رئیس موسسه تمدن و توسعه اسلامی گفته بود علی خامنه‌ای به اعضای مجلس خبرگان اعلام کرده به آن‌ها اجازه دخالت در کار‌هایش را نخواهد داد.
چهارم فروردین ماه امسال نیز احمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد گفته بود مجلس خبرگان وظیفه دارد «از رهبری و ولایت مراقبت و نگهبانی کند و حق دخالت در امور ولی‌امر را ندارد.»
مجلس خبرگان رهبری به اعتقاد بسیاری از کار‌شناسان سیاسی و مذهبی سال‌هاست که کارکرد اصلی خود که‌‌ همان نظارت بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی است را از دست داده و به یکی از نهاد‌های تحت نظر علی خامنه‌ای تبدیل شده است.
بسیاری از اعضای این مجلس٬ نمایندگان خامنه‌ای در ارگان‌ها، نهاد‌ها و شهر‌های بزرگ هستند که به طور معمول نفوذ گسترده‌ای در مجموعه تحت مدیریت خود دارند.
رهبر جمهوری اسلامی با در اختیار گذاشتن منابع مالی و اعطای پست‌های مذهبی در نهاد‌ها و ارگان‌ها به اعضای مجلس خبرگان رهبری آن‌ها را به حقوق بگیران ثابت حاکمیت تبدیل کرده است.
بیشتر اعضای مجلس خبرگان رهبری در دو سال گذشته برای حفظ منافع خود و تحت پوشش مصالح نظام حاضر نشدند از نقش رهبر جمهوری اسلامی در سرکوب‌ خونبار مردم سئوال کنند.
اعضای این مجلس طی این مدت با صدور اطلاعیه‌‌هایی از عملکرد علی خامنه‌ای در برخورد با اعتراض‌ها مردمی به نتیجه انتخابات سال ۱۳۸۸ حمایت کرده و بر ضرورت برخورد با رهبران جنبش سبز تاکید کرده‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved