آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 13 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 03 March

حذف جانشین سابق نماینده ولی فقیه و خواهر احمدی نژاد

سایت فرارو: اعلام نتایج نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی از حوزه های انتخاباتی با شگفتی هایی همراه بوده است. یکی از مهمترین این شگفتی ها شکست مصطفی کواکبیان نماینده سمنان است، مجتبی ذوالنور قائم مقام پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه نیز موفق نشد که وارد مجلس شود. چند تن از حامیان سرسخت دولت در مجلس هشتم، نیز از مجلس نهم حذف شدند.

با آغاز شمارش آرای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 23 شب گذشته نتایج این انتخابات پرشور در برخی حوزه های انتخابیه شگفتی ناظران را برانگیخته است. براساس نتایج اعلام شده تاکنون سه نماینده مشهور اصلاح طلب در مجلس هشتم موفق نشدند وارد مجلس نهم شوند.

مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در این انتخابات از رقیب خود شکست خورد. کواکبیان که عملا به عنوان مهمترین چهره اصلاح طلب در این انتخابات شناخته می شد از رقیب خود "علیرضا خسروی"، کاندیدای مورد نظر جبهه متحد اصولگرایان شکست خورد تا این بار از ورود به مجلس باز ماند.

از طرف دیگر قدرت الله علیخانی نماینده کنونی مردم قزوین نیز نتوانست کرسی مجلس نهم را به دست آورد. در همین رابطه محمدرضا خباز نماینده مردم کاشمر هم با شکست مقابل محمدرضا اسماعیل‌نیا از ورود به مجلس نهم باز ماند.

حذف پرسابقه ترین نماینده مجلس از شگفتی های این دوره بود. احمد ناطق نوری نماینده مردم نور که 30 سال است در مجلس شورای اسلامی حضور دارد این بار نتوانست وارد مجلس شود.

در استان مازندارن جدای از حذف ناطق نوری یک شگفتی دیگر خلق شد و آن هم حذف علی اصغر یوسف نژاد بود. وی که از شهر ساری نامزد شده بود به نوعی نامزد اصلاح طلبان محسوب می شد. یوسف نژاد چند ماه پیش در برنامه تلوزیونی 90 حاضر شد و به عنوان یکی از مخالفان اصلی طرح انتقال تیم های فوتبال بر علیه اقدامات دولت موضع گرفت، بسیاری از ناظران انتخاباتی حضور در 90 را یک برگ برنده برای او می دانستند، اما محمد دادمادی کاندیدای جوان شهر ساری موفق شد وی را شکست دهد و به همراه رمضان شجاعی کیاسری وارد مجلس نهم شود.

در شهر قم یک اتفاق مهم رخ داد. حجت الاسلام مجتبی ذوالنور شکست سنگینی را متحمل شد و از حضور در مجلس نهم باز ماند. ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران بود.

حذف خواهر محمود احمدی نژاد از شهر گرمسار نیز از نکات جالب این انتخابات است. وی که با پشتوانه برادرش وارد انتخابات شده بود از یکی دیگر از نامزدهای اصولگرا شکست سختی خورد. غلامرضا کاتب با 16228 رای نفر اول و پروین احمدی نژاد با 15500 رای نفر دوم شد و از راهیابی به مجلس نهم باز ماند.

در مناطق کرد نشین نیز شگفتی بزرگی رقم خورد، چهار نماینده فعلی مردم کردستان در مجلس هشتم نتوانستند آرا لازم را برای حضور در مجلس نهم کسب کنند. مهمترین اتفاق در این استان در حوزه انتخابیه قروه و دهگلان رخ داد. سید عماد حسینی سخنگوی کنونی کمیسیون انرژی مجلی نتوانست وارد مجلس نهم شود. حسینی رای سوم را در این حوزه به دست آورد و حامد قادر مرزی با کسب حدود 28 هزار رای رای اول را کسب کرد.

در حوزه انتخابیه کرمان و راور، رییس دفتر آیت الله مصباح نتوانست پیروز شود و از راه یابی به مجلس نهم باز ماند. حجت الاسلام حسین جلالی از دکتر محمدمهدی زاهدی وزیر سابق علوم و سفیر فعلی ایران در مالزی و دکتر محمدرضا پورابراهیمی استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران شکست خورد.

ستار هدایت خواه یکی از مشهورترین نمایندگان حامی دولت در مجلس هشتم نیز از ورود به مجلس نهم باز ماند. وی که نماینده بویر احمد است نتوانست آرا لازم را برای حضور در نهم به دست آورد. ولی اسماعیلی نماینده کنونی مردم گرمی نیز که از حامیان دولت به حساب می امد از رقیب اصلی خود شکست خورد. در شهرستان گرمی میرقسمت موسوی اصل توانست به مجلس راه پیدا کند.

محمد جواد ابطحی عضو شاخص جبهه پایداری و نماینده کنونی مجلس که در حمایت از دولت سنگ تمام می گذاشت نیز شکست سختی خورد. محسن صرامی با کسب 31هزار و 299 رای از شهرستان خمینی شهر به نهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافت و توانست ابطحی را شکست دهد.

پیروزی چشمگیر نادر قاضی پور از شگفتی های انتخابات در حوزه انمتخابیه ارومیه است. قاضی پور که تا چند روز پیش تائید صلاحیت نشده بود با اعلام نظر شورای نگهبان مبنی بر تائید صلاحیت وی توانست در ارومیه رای اول را کسب کند. قاضی پور با کسب 192 هزار و 903 رای در صدر قرار گرفت.

این بخشی از شگفتی های انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی است قاعدتا با اعلام کامل نتایج باید منتظر خلق شگفتی های بزرگ تری بود، شگفتی هایی که در پایتخت و شهر های بزرگ رقم می خورد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved