آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 11 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Thursday 01 March

نگرانی آژانس انمی از فعالیتهای مجتمع نظامی پارچین

رادیو آلمان: مقام‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران فعالیت‌ها در‌ مجتمع نظامی پارچین در نزدیکی تهران هستند. در سفر اخیر نمایندگان آژانس به تهران، مقام‌های ایرانی با بازرسی کارشناسان از این مجمتع مخالفت کردند.

به گفته‌ی دیپلمات‌های غربی در نشست روز چهارشنبه ۲۹ فوریه اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، که یک نشست توجیهی درباره آخرین گزارش یوکیا آمانو درباره ایران بود در خصوص فعالیت مجتمع نظامی پارچین در نزدیکی تهران ابراز نگرانی شده است.

هرمان ناکارتس، رئیس بازرسان آژانس گفته که ممکن است یک بازرسی از مجتمع پارچین فوریت داشته باشد.

در آخرین سفر بازرسان آژانس به تهران که روزهای اول و دوم اسفند ۱۳۹۰ انجام گرفت، این هیئت خواستار بازرسی از مجتمع پارچین شده بود، اما با مخالفت مقام‌های ایران روبرو شد.

در گزارش‌های پیشین آژانس درباره برنامه اتمی ایران گفته شده که احتمال می‌رود در این مجتمع فعالیت‌های مرتبط با تولید سلاح هسته‌ای صورت گرفته باشد.

در این گزارش‌ها از جمله از وجود اتاقک‌های فولادی در پارچین یاد شده که احتمالا برای آزمایش انفجارهای قوی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری رویترز یک دیپلمات غربی پس از نشست روز چهارشنبه فوریه اعضای آژانس در وین گفته است که «برخی گزارش‌ها درباره پاکسازی مجتمع پارچین نگران‌کننده است».

این دپیلمات گفته است، این کاملا روشن است که چرا ایران مایل به حضور بازرسان در پارچین نیست. به اعتقاد این دیپلمات غربی که خبرگزاری رویترز نامی از او نبرده، علت آن است که ایران در این تاسیسات چیزی برای پنهان‌کردن دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved