آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 9 اسفند ماه 1390 برابر با 2012 Tuesday 28 February

بهره کشی از کودکان بی خانمان برای تبلیغ انتخابات مجلس

گزارش خبرنگار ما از تهران: جمهوری اسلامی با پرداخت پولی اندک از فقرا و کودکان خیابانی برای تبلیغ انتخابات مجلس بهره‌کشی می کند (عکس های زیر) و آنان نیز در قبال دریافت رقمی بین 20 تا 30 هزار تومان از صبح زود تا نیمه های شب بر سر تقاطع های اصلی و میادین تهران پوسترها و تبلیغات نامزدهای انتخاباتی مجلس نهم رژیم را به رهگذران می دهند.

این کودکان و نوجوانان که برای تبلیغات انتخابات کرایه می شوند فقط از روی ناچاری و بی پولی تن به این کار می دهند و حتی نمی دانند نامزدهایی که پوستر و عکس های آنان را تبلیغ می کنند چه دیدگاهی دارند و همانها عامل سیه روزیشان هستند.

یکی از آنها می گوید از 8 صبح تا 6 غروب باید این پوسترها را بین جمعیت پخش کنم. محل کار او مقابل ایستگاه مترو میدان انقلاب است. چهره اش خسته است و نای جواب دادن ندارد اما می داند که برای نان شب باید کاغذها را به رهگذران بدهد. بیست قدم آنطرف تر نیز خانم میانسالی چادر به سر به همراه دخترش به پخش آگهی های تبلیغاتی انتخابات مشغول است. او از مردم می خواهد تا روز جمعه پای صندوق های رای بیایند. او چون باید پیش از ظهر برای فرزندانش غذا آمده کند نمی تواند تا غروب کار کند، بنابراین دستمزدش 15 هزار تومان است.

البته بر عملکرد آنها نظارت می شود، کار نظارت با فردی است که با ستاد انتخاباتی نامزد مجلس در ارتباط است. به آنها قول داده اند اگر نامزدی که تبلیغش را می کنند، انتخاب شود، هدیه خوبی دریافت خواهند کرد، امیدی که باعث می شود آنها از ته دل فریاد بزنند: «شرکت در انتخابات، عدالت و مساوات».

دستگاه های تبلیغاتی جمهوری اسلامی این روزها وضعیت خاصی دارد. تمام کانالهای های تلویزیون در ساعات مختلف به موضوع انتخابات می پردازند و طبق معمول وعده های فریبنده و قول های بی سرانجام نقل مباحث صدا و سیمای رژیم شده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved