آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 29 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Saturday 18 February

جمهوری اسلامی خریداری گندم از روسیه را افزایش می دهد

مسکو، 28 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی»/ ایران طی هفته گذشته تقریبا 500 هزار تن گندم از روسیه خریداری کرده و در حال مذاکره درباره خریداری گندم بیشتر است با پرداخت بهای آن به روبل است. این مطلب را تاجرانی که معرفی نشده اند، به خبرگزاری"رویتر" گزارش دادند.

ایران در رابطه با اعمال تحریم های بین المللی علیه این کشور که مانع پرداخت ها به دلار یا روبل است، در حال بررسی امکان پرداخت به روبل است.

به گزارش "رویتر"، ایران با خریداری 1.1 میلیون تن غله به ارزهای گوناگون طی دوهفته اخیر، حضور خود در بازار بین المللی غله را بشدت گسترش داده است. ایران همچنین درحال مذاکره درباره خرید غله با پرداخت بهای آن با نفت و طلا است.

یادآور می شود تعدادی از کشورها از جمله آمریکا ، کانادا، بریتانیا و دیگر اعضای اتحادیه اروپا در اواخر هفته گذشته هر گونه معامله با بانک های ایرانی از جمله بانک مرکزی را ممنوع کردند.

علاوه براین وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه 23 ژانویه در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند. در نظر است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال 2012 واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند.

اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانک مرکزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را برقرار کرده است. این تحریم ها بخاطر آن اعمال می شود که به عقیده اتحادیه اروپا، ایران تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته ای این کشور را بطور کامل اجرا نمی کند.همچنین "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا روز 6 فوریه فرمان گسترش تحریم ها علیه مقامات ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی را امضا کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved