آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 28 بهمن ماه 1390 برابر با 2012 Friday 17 February

آمریکا تحریم های خود علیه رژیم را دوباره گسترش داد

واشنگتن، 28 بهمن، خبرگزاری «ریا نووستی»/ آمریکا روز پنج شنبه تحریم های خود در رابطه ایران را دوباره گسترش داده و تدابیر جدیدی علیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی اتخاذ کرد.

در بیانیه "ویکتوریا نولند" سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه آمریکا گفته می شود: "تحریم ها علیه وزارت اطلاعات ایران و در رابطه با شرکت این نهاد در نقض حقوق بشر در ایران، حمایت آن از گروه های تروریستی از جمله القاعده، حزب الله و حماس اعمال می شود. تحریم ها با فرمان جداگانه ای بخاطر حمایت وزارت اطلاعات ایران از سرکوب شدید ملت سوریه توسط مقامات این کشور اعمال شده است. همچنین ما بخاطر نقض حقوق بشر در ایران توسط وزارت اطلاعات این کشور، تحریم های روادیدی و مالی علیه آن اعمال کرده ایم".

نولاند خاطرنشان کرد این تصمیم به آمریکا حق آنرا می دهد که علیه افراد، شرکت ها و سازمان هایی در رابطه با وزارت اطلاعات ایران نیز تحریم هایی اعمال کند.

نولاند تاکید کرد: "ما تمام شرکای خود را به انجام اقدامات مشابه در پاسخ به شرکت وزارت اطلاعات ایران در فعالیت غیر قانونی فرا می خوانیم".

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا نیز گفته می شود ایالات متحده هرگونه دارایی دارای ارتباط با وزارت اطلاعات ایران در خاک آمریکا یا متعلق به شهروندان آمریکا را توقیف می کند.

در سند صادره تاکید می شود: "انجام هر گونه معامله به چنین دارایی هایی برای شهروندان آمریکا ممنوع است".

یادآور می شود آمریکا و برخی از دیگر کشورهای غربی معتقدند که ایران تحت پوشش برنامه صلح آمیز هسته ای مشغول ساخت سلاح هسته ای است. مقامات ایرانی نیز با رد این اتهامات بارها اعلام کرده اند که برنامه هسته ای این کشور صرفا جهت رفع نیازهای انرژی است.

تعدادی از کشورها و سازمان های بین المللی قطعنامه های گوناگونی را در رابطه با مساله ایران صادر کرده و خواستار تامین شفافیت کامل برنامه هسته ای ایران و اثبات ماهیت صرفا صلح آمیز آن هستند.

وزیران امور خارجه 27 کشور عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه 23 ژانویه در اجلاس خود در بروکسل تصمیم گرفتند واردات نفت از ایران به کشورهای اروپایی را تحریم کنند. در نظر است کشورهای عضو اتحادیه اروپا تا اول ژوئیه سال 2012 واردات نفت خود از ایران را بطور کامل متوقف کنند.

اتحادیه اروپا علاوه بر تحریم نفتی و اعمال تحریم های مالی علیه بانک مرکزی ایران همچنین ممنوعیت صادرات تجهیزات اساسی برای صنعت نفت و انتقال فناوری های مربوطه به ایران را برقرار کرده است. این تحریم ها بخاطر آن اعمال می شود که به عقیده اتحادیه اروپا، ایران تعهدات خود در رابطه با برنامه هسته ای این کشور را بطور کامل اجرا نمی کند.همچنین "باراک اوباما" رییس جمهور آمریکا روز 6 فوریه فرمان گسترش تحریم ها علیه مقامات ایران و بانک مرکزی جمهوری اسلامی را امضا کرده است.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español

به اشتراک بگذارید:






© copyright 2004 - 2024 IranPressNews.com All Rights Reserved